بررسی چالشهای کیفی منابع آب و پساب استان البرز

بررسی چالشهای کیفی منابع آب و پساب باحضور اداره کل محیط زیست، آبفا و آب منطقه ای استان البرز برگزار شد. به گزارش روابط عمومی جلسه بررسی چالشهای کیفی منابع آب و پساب با حضور اداره کل محیط زیست، شرکت آبفا و شهرداری کرج، دفتر نماینده مردم شریف کرج در مجلس شورای اسلامی و آب […]

بررسی چالشهای کیفی منابع آب و پساب باحضور اداره کل محیط زیست، آبفا و آب منطقه ای استان البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جلسه بررسی چالشهای کیفی منابع آب و پساب با حضور اداره کل محیط زیست، شرکت آبفا و شهرداری کرج، دفتر نماینده مردم شریف کرج در مجلس شورای اسلامی و آب منطقه ای البرز برگزار شد.

مهندس نجفیان در این جلسه گفت: آلودگی آب یکی از مسائل و مشکلاتی است که امروزه بیستر مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اینکه رودخانه ها منابع آبی حیاطی آب شیرین جهت استفاده در مورد امور کشاورزی شرب و صنعت به شمار می روندهر گونه معضل آلودگی در رودخانه ها قابل تعمیق و بررسی خواهد بود.

یکی از منابع آلودگی در رودخانه ها تخلیه پساب حاصل از مزارع پرورش ماهی، رستورانها و مجتمع های تفریحی می باشد که سبب کاهش کیفیت آب رودخانه ها جهت استفاده در مزارع کشاورزی، مشکلات تصفیه آب شرب و غیره گردیده است.

مهندس نجفیان در ادامه این جلسه گفت: از ورود آلاینده ها به رودخانه ی کرج که یکی از رودخانه های حیاطی و مهم استان است باید جلوگیری کنیم.

و نیز باید به دنبال حل ریشه ای منبع آلودگی در طول رودخانه کرج باشیم.

ایشان همکاری دستگاهای زیربط را برای حل مشکل آلودگی رودخانه را خواستار شد.

مدیر عامل شرکت بیان کرد: در بخشهایی از رودخانه اقدامات قابل توجهی در دستور کار قرار گرفته است و عملیات حفاظت فیزیکی شامل فنس کشی در حاشیه رودخانه، عملیات اجرایی و ساماندهی رودخانه های تامین آب شرب به منظور کاهش آلودگی منابع آب و جلوگیری از ورود آلاینده منابع رودخانه جلوگیری از ریختن زباله به رودخانه راه اندازی و تجهیز و اکیپ های گشت و بازرسی منابع آب شامل کارشناسان زبده و مجرب حقوقی و فنی به منظور بازرسی دائم از رودخانه ها انجام عملیات حقوقی، قانونی و فنی به منظور جلوگیری از ساخت و سازو برخورد با ساکنان حاشیه رودخانه در خصوص رها کردن آلاینده ها به رودخانه را به عنوان مهمترین این اقدامات می توان نام برد.

در این جلسه مهندس حکیمی مدیر کل محیط زیست استان ضمن تشکر از تلاش های شرکت آب منطقه ای البرز در خصوص پایش رودخانه کرج گفت: از تمام پتانسیل این اداره جهت همکاری و جلوگیری از برخورذ با متخلفین که باعث آلوذگی آب می شوند برخورد خواهیم کردکه پیدا کردن منشاء فاظلاب در رودخانه و آسیب شناسی باید انجام شود. در بیشتر رستورانهای حاشیه رودخانه استانداردها رعایت نمی شود که باید به سمت یک برنامه عملیاتی رفت.