بررسی وضعیت آب و فاضلاب البرز در دیدار با معاون وزیر نیرو

شرایط و وضعیت حال و آینده آب و فاضلاب توسط مدیرعامل آبفای البرز و در دیدار با معاون آب و آبفای وزیر نیرو تشریح و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی آبفای البرز در این دیدار که در حاشیه سفر ریاست جمهوری به البرز در روزپنج شنبه ۱۸ فروردین ماه، در قالب شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان برگزار شد، مهندس جوانبخت بیان داشت: موضوع آب شرب از دغدغه های اصلی دولت است زیرا مطالبات مردمی هیچگاه مطابق برنامه ریزی ها در تامین آب نبوده و از مدتها قبل نارضایتی از مدیریت منابع آب وجود داشته است. استان البرزهم استان جدید با زیرساخت های غیر کامل است و نسبتهای استاندارد در سطح کشورهم برهمین موضوع اذعان دارد.
وی افزود: با وجود مشکلات زیاد و کمبود بارشها در البرز با عزم بالا و پافشاری می توان با توجه به بودجه ی مناسبی که برای سال ۱۴۰۱ در حوزه ی آب دیده شده، برمشکلات غلبه کرد.
بر اساس این گزارش مهندس مهدی زاده مدیرعامل آبفای البرز هم با ارایه ی گزارشی به تشریح وضعیت آب و فاضلاب پرداخت و گفت:آبفای البرز در راستای تسریع در استفاده از تخصیص های جدید آب شرب ابلاغی از محل دو سد کرج و طالقان ،اقدام به احداث مدول سوم تصفیه خانه آب شماره ۲ نموده در حال حاضر ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود با بهره برداری از این پروژه در اوایل خرداد ماه با ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه و هزینه کرده ۶۰۰ میلیارد ریال ، تاب آوری تاسیسات آبرسانی به کلانشهر کرج بطور قابل توجهی افزایش یابد.
وی ادامه داد: همچنین پروژه ارتقاء تصفیه خانه آب شماره ۱ کرج با استفاده از فیلتر سرامیکی به ظرفیت ۱۰۰ لیتر برثانیه (از ۳۰۰ به ۴۰۰ لیتر برثانیه) با برآورد ۱۵۰ میلیارد ریال در دستور کار این شرکت گرفته است که با بهره برداری از این دو پروژه، تخصیص های جدید مربوط به شهرهای کرج و فردیس محقق می شود.
مهندس مهدی زاده افزود :با توجه به وابستگی قابل توجه تولید و توزیع آب به پایداری جریان برق ،در حال حاضر پیگیر افزایش تخصیص آبهای سطحی تا سقف ۵۰ درصد تولید آب هستیم که یکی ازمطالبات مهم استان بوده و در این راستا احداث تصفیه خانه آب شماره ۳ به ظرفیت ۶۰۰ لیتر بر ثانیه ظرف مدت سه سال در برنامه اجرایی آبفا ی البرز است.