بررسی راهکارهای مدیریت مصرف بهینه آب و برق در بوشهر

در نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان بوشهر، راهکارهای مدیریت مصرف بهینه آب و برق در ماه های پیش رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ­ای بوشهر، در این نشست مدیران شرکت­ های تابعه وزارت نیرو به تشریح شرایط تامین و توزیع آب […]

در نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان بوشهر، راهکارهای مدیریت مصرف بهینه آب و برق در ماه های پیش رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ­ای بوشهر، در این نشست مدیران شرکت­ های تابعه وزارت نیرو به تشریح شرایط تامین و توزیع آب و برق در سال جاری و به ویژه فصل تابستان پرداختند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به کاهش بارش­ ها در سطح کشور و استان بوشهر، شرایط ویژه­ ای از نظر تامین نیازهای مردم پیش روی ما قرار دارد.

علی محمدی گفت: کاهش ذخیره سدهای کشور موجب بروز چالش ­هایی در راستای تامین آب شرب و کشاورزی و همچنین تولید برق از نیروگاه­ های برقابی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه دستورالعمل­ های ابلاغی وزارت نیرو، اتخاذ تدابیر ویژه برای عبور از فصل تابستان و تامین پایدار آب و برق هم­ استانی­ ها ضروری است.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان بوشهر، شرکت­های تابعه این وزارتخانه را به عنوان الگوی مدیریت مصرف معرفی کرد و گفت: با توجه به شرایط حساس پیش رو، مدیریت مصرف بهینه آب و برق در شرکت­ های صنعت آب و برق با حساسیت بیشتری در دستورکار قرار گیرد.

محمدی تصریح کرد: تامین پایدار آب و برق، رسالت سنگینی است که بر عهده همکاران ما در استان بوشهر قرار دارد لذا از کلیه ظرفیت ­های موجود در استان برای خدمت رسانی به مردم و کسب رضایت آن­ها استفاده خواهد شد.

وی با تقدیر از همکاری شرکت توزیع برق در راه اندازی و سرویس دیزل ژنراتورهای شرکت های تابعه وزارت نیرو افزود: این شرکت می بایست از ظرفیت فنی خود در زمینه نصب، راه اندازی و تهیه لیست دیزل ژنراتورهای فعال در دستگاه های اجرایی اقدام نماید.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان بوشهر بیان کرد: در روزهای آتی چک لیست مصرف برق دستگاه ­های اجرایی تدوین و جهت ابلاغ به دستگاه­ های اجرایی استان به استانداری بوشهر ارائه خواهد شد.

در ادامه این نشست، مدیران شرکت­های توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب و آبرسانی خلیج ­فارس به ارائه گزارشی از شرایط تامین و توزیع این منابع در ماه­ های آتی پرداختند.