در گفتگوی ویدئو کنفرانس مطرح شد

راهکارهای افزایش بهره وری در شرکت آب منطقه ای هرمزگان

طی نشستی تخصصی با حضور کارشناسان شرکت آب منطقه ای هرمزگان و مشاور باشگاه بهینه کاوی بهره وری شرکت مدیریت منابع آب ایران راهکارهای افزایش بهره وری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان با اشاره به اهمیت موضوع بهره وری و  لزوم توجه به اهداف پروژه باشگاه بهینه کاوی در مدیریت منابع آبی گفت: از جمله تجارب مفید در این حوزه می توان به  طراحی و پیاده سازی سامانه یکپارچه پاسخگویی به استعلامات آب و حرایم رودخانه ها و سواحل- طراحی و پیاده سازی سیستم GIS (نقشاب) همزمان با آماربرداری منابع آب سراسری سال ۱۳۹۵ – طراحی و پیاده سازی سیستم گشت و بازرسی آنلاین کاریز بصورت پایلوت کشوری که با اقتباس از این تجربه سیستم فعلی سام گشت ایجاد گردید – استفاده از نیروهای متخصص شرکت در انجام خدمات مربوط به تعمیرات و نگهداری از تأسیسات آبی – اجرای سیستم PM در سد شمیل – تشکل های آب بران شبکه شمالی میناب و … اشاره کرد.

جمشید عیدانی افزود: در راستای دستیابی به اهداف مورد نظر شرکت و مدیریت منابع آبی می توان از تجارب موفق سایر شرکت های آب منطقه ای در این حوزه ها استفاده نمود.

در ادامه این جلسه  مدیر تحول اداری و امنیت فضای مجازی شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان توضیح داد : بهینه کاوی یک نوع آنالیز مقایسه ای است که طی یک فرآیند نظام مند و بهم پیوسته، مسائل مختلف از حیث مدیریتی و مدیریت منابع آبی را شناسایی و در نهایت نسبت به جمع آوری تجارب شرکت های مختلف اقدام و بهترین راهکارها را استخراج و به اشتراک می گذارد.

محمود رضا مهدوی افزود: شرکت مدیریت منابع آب ایران از مرداد ماه سال ۱۴۰۱، با هدف ارتقاء نظام مدیریت بهره وری و توسعه ی پروژه های مدیریتی و دستیابی به برترین عملکردها و استفاده از تجارب برتر در سطح شرکت های تابعه، اقدام به انعقاد قرارداد “پروژه بهینه کاوی و فرآیند مربوطه در راستای ارتقاء نظام مدیریت بهره وری” با بهره گیری از خدمات شرکت مشاور نمود. در این راستا مشاور بهینه کاوی پس از برگزاری جلسات هم اندیشی و کارگاه آموزشی و دریافت اطلاعات لازم از شرکت ها تحت عنوان موضوعات بهینه کاوی (نقاط قوت و فرصت های بهبود) در حوزه های مدیریتی و مدیریت منابع آبی، با مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای مصاحبه برخط برقرار نمودند.

در بخش دیگری از این نشست رضا کمالی معاون برنامه ریزی شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان، توضیحات تکمیلی درخصوص طراحی و پیاده سازی سامانه یکپارچه پاسخگویی به استعلامات آب و حرایم رودخانه ها و سواحل ارائه نمود.

در پایان، جبلی مدیر عامل شرکت مشاور پروژه بهینه کاوی بهره وری ضمن تشکر از مشارکت مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان در مصاحبه بهینه کاوی و مباحث ارائه شده گفت: این مباحث در کمیته علمی باشگاه مطرح، پردازش و پس از جمع بندی، مجدداً به شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان ارسال می گردد و در نهایت تجارب تمامی شرکت های آب منطقه ای به اشتراک گذاشته خواهد شد.