بررسی تامین و حفظ پایداری کمی و کیفی آب شرب استان آذربایجان غربی

جلسه بررسی و گزارش اقدامات برنامه های پایداری کمی و کیفی خدمات یکپارچه آب در شهرها و روستاهای آذربایجان غربی برگزار شد. در این جلسه که بصورت ویدئوکنفرانس و با حضور علیرضا طباطبایی مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب و آب […]

جلسه بررسی و گزارش اقدامات برنامه های پایداری کمی و کیفی خدمات یکپارچه آب در شهرها و روستاهای آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جلسه که بصورت ویدئوکنفرانس و با حضور علیرضا طباطبایی مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای آذربایجان غربی برگزار شد، موضوعات مربوط به تامین آب شرب مشترکین و حفظ پایداری کمی و کیفی آب شرب استان مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این جلسه با ارائه گزارش از وضعیت تامین آب شرب در استان اظهار داشت: علی رغم نوسانات و قطعی های اخیر برق در سطح استان و بدنبال آن بروز قطعی آب شرب، با هماهنگی های انجام شده با شرکت های توزیع برق و آب منطقه ای، موضوع بررسی و مدیریت شده است.
لطیف خوش سیرت افزود: بر این اساس، فیدرهای برق تاسیسات حساس آب به شرکت توزیع نیروی برق اعلام گردیده تا تاثیر قطعی های برق در تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان به حداقل برسد.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی برای صرفه جویی در مصرف آب، بر استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد در این رابطه تاکید و اظهار کرد: در این رابطه و به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، پیامک های صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف آب به مشترکین پرمصرف و بدمصرف انجام می شود.
گزارش اقدامات صورتجلسه ۲۲ فروردین سال جاری در خصوص عملکرد سه ماهه دفتر هدررفت و آب بدون درآمد، دفتر انرژی و دفتر اجرای طرح های آبرسانی، کمبودهای موجود شامل مخازن ذخیره آب، خطوط انتقال، ایستگاه های پمپاژ و تجهیزات انرژی شامل دیزل ژنراتور و ترانس ها ارائه و نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز رفع کمبودها از محل منابع اعتبارات تنش آبی، اعتبارات استانی و منابع داخلی شرکت تاکید شد.
درادامه این جلسه علیرضا طباطبایی مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با استماع موارد مطروحه بر پی گیری اعتبارات از منابع استانی و تنش آبی تاکید کرد.