با حضور معاون مهندسی توسعه آبفای کشور انجام شد

آخرین وضعیت پروژه های مهم آب و فاضلاب

مهندس آقازاده از روند اجرایی طرح تصفیه خانه ها در شهرهای پرند و رباط کریم و پروژه ی خط 1000 آب اسلامشهر بازدید کرد .

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی آبفای جنوب غربی استان تهران در این بازدید که با حضور مهندس آقازاده معاون مهندسی توسعه آبفای کشور ، مهندس خمر مدیر کل دفتر نظارت بر طرحهای اجرایی آب و فاضلاب کشور ، مهندس پویا معاون توسعه و بهره برداری فاضلاب استان تهران و همچنین پیمانکاران مجری طرحها انجام شد .
ضمن بازدید از روند اجرایی پروژه های ملی آب و فاضلاب در جنوب غربی استان تهران و بررسی آخرین وضعیت این طرحها در خصوص مسائل و مشکلات موجود و همچنین زمان نهائی بهره برداری از پروژه های در دست انجام با پیمانکاران مجری طرحها بحث و گفتگو کردند .
در این برنامه مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران ضمن ارائه گزارشی به آخرین وضعیت پروژه های مذکور پرداخت .
یوسف عرفانی نسب ضمن تشریح خط ۱۰۰۰ تهران به اسلامشهر گفت : با عنایت به قرار گیری خط انتقالی موجود در محدوده خط راه آهن و اجرای عملیاتی توسعه خط راه آهن و احتمال بروز خطرات و مشکلات و همچنین تلاقی خط انتقال آب با خطوط راه آهن ، و در جهت رعایت احتیاط لازم و ایمنی خط انتقال ، خط جدید ۱۰۰۰ میلی متر از تهران به اسلامشهر به طول ۳۲ کیلومتر شامل خط اصلی و خطوط جمع آوری چاهها در دستور کار قرا گرفته و امیدواریم با تامین اعتبارات لازم مطابق برنامه زمانبندی شده عملیاتی شود .
رئیس هیئت مدیره آبفای جنوب غربی استان تهران ضمن تشریح طرحهای فاضلاب شهرهای رباط کریم و پرند یادآور شد : مدول اول طرح فاضلاب رباط کریم ( خطوط جمع آوری ، انتقال و تصفیه خانه ) با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی شامل ۱۱۰ کیلومتر عملیات لوله گذاری و اجرای خطوط جمع آوری و همچنین انجام و اتمام بخش عمده تصفیه خانه فاضلاب بمنظور تصفیه فاضلاب به میزان ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه روز اجرائی شده است و مدول دوم تصفیه خانه پرند نیز به همان میزان تصفیه فاضلاب ( ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه روز ) با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام میباشد .
مهندس عرفانی نسب یاد آور شد : هر دو طرح تصفیه خانه مذکور با صرف هزینه های لازم از محل سفر ریاست محترم جمهور در حال انجام است و انتظار می رود با تامین به موقع اعتبارات تخصیص یافته تا پایان سال جاری این دو تصفیه خانه به اتمام و در مرحله بهره برداری قرار گیرند .
سپس مهندس آقازاده معاون محترم مهندسی و توسعه آبفای کشور نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته با تاکید بر اجراء و بهر برداری به موقع از طرح های در دست انجام اظهار داشت که ضمن هرگونه مساعدت مقتضی در این بخش انتظار می رود پروژه های مذکور مطابق برنامه و به موقع به بهره برداری برسد .
در پایان آقایان مهندس خمّر ، مدیرکل دفتر نظارت بر طرحهای آب و فاضلاب کشور و همچنین مهندس پویا معاون توسعه و بهره برداری فاضلاب استان نیز ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته اتمام و بهره برداری به موقع از این طرح ها را مورد تاکید قرار دادند .