مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز تاکید کرد؛

برخی از جاده های تبریز استاندارد لازم برای نصب چراغ را ندارند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز تاکید کرد: برخی از جاده های تبریز استاندارد لازم برای نصب چراغ را ندارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عباس حسامی با حضور در یکصد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اعضای شورای شهر تبریز به تبادل نظر پرداخت.

وی در خصوص اینکه چرا مشکل روشنایی معابر بخشی از مناطق الحاقی به تبریز تاکنون رفع نشده است، گفت: در محلات الحاقی از یکسو محدودیت قانونی وجود دارد و از سوی دیگر محدودیت فنی. ما از لحاظ قانونی نمی توانیم خارج از معابر شهری  اقدام به راه‌اندازی سیستم روشنایی کنیم. هم‌چنین برخی از جاده‌ها در تبریز فاقد استاندارد لازم برای نصب چراغ هستند، با این حال در صورتی که شهرداری تبریز و اداره کل راه و شهرسازی تبریز به تعهدات خود عمل کنند، ما نیز آماده تامین روشنایی معابر این مناطق هستیم.

وی در مورد جابجایی تیرهای برق در تبریز گفت: بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری منعقد شده، معابر به ۱۰ متری و دوازده متری تقسیم شده و مقرر شده است برخی از معابر با هزینه شهرداری و برخی با هزینه شرکت توزیع نیروی برق جابجا ‌شوند.

حسامی از وجود ۲۱۱ هزار شعله چراغ روشنایی معابر در تبریز خبر داد و گفت: شرکت توزیع نیروی برق تبریز دارای بیش از یک میلیون و ۷۵ هزار مشترک است و طی ماه های اخیر بیش از ۲۰ هزار مشترک جدید نیز به این تعداد افزوده شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه در سال جاری  ۱۰ هزار دستگاه لامپ ال ای دی نصب یا تعویض شده است، از نصب سه هزار دستگاه چراغ در مناطق کم‌برخوردار خبر داد و افزود: هزینه سرویس و نگهداری سالانه شبکه روشنایی معابر ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به افزایش سرقت سیم های برق گفت: میزان سرقت برخی شب‌ها بیش از ۱۵ مورد است.

حسامی با تاکید بر اینکه در زمینه هوشمندسازی شبکه برق اقدامات خوبی انجام گرفته است، افزود: با اجرای طرح هوشمندسازی و کنترل‌پذیری میزان مصرف برق مشترکین کاهش چشمگیری خواهد یافت.

وی ضمن قدردانی از تعامل مناسب شهرداری تبریز با این شرکت گفت: طی یک ماه اخیر ۲۰ پروژه مشترک اجرا شده و در احداث روگذر و زیرگذر و مسیرگشایی همکاری مطلوبی انجام گرفته است.

ضرورت رفع مشکل روشنایی معابر مناطق الحاقی به تبریز

فریدون بابایی اقدم؛ رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه به مساله روشنایی مناطق الحاقی به تبریز اشاره کرد و گفت: مناطقی مانند آناخاتون، فتح‌آباد، کُندرود و… اکنون جزو الحاقات شهر تبریز به‌شمار می روند با این حال هنوز در زمینه روشنایی معابر با مشکل مواجه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه چندین سال از افتتاح اتوبان شهید باکری می گذرد، گفت: تاکنون مشکل سیستم روشنایی این محور برطرف نشده است.

بابایی اقدم هم‌چنین بر ضرورت جایگزینی چراغ‌های برق قدیمی با لامپ های ال ای دی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه رئیس شورای شهر تبریز خواستار توجه ویژه به روشنایی معابر در مناطق آخر اندیشه به دلیل افزایش مسائل امنیتی شد.

حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی افزود: در حال حاضر حدود ۷۰ خانوار مناطق حاشیه ‌نشین فاقد کنتور برق هستند و باید فکری به حال این خانوارها کرد.

روح الله رشیدی؛ دیگر عضو شورای شهر تبریز هم بر لزوم استفاده از انرژی های نوین از قبیل تونل انرژی برای بهینه‌سازی مصرف و کاهش هزینه های تولید برق تاکید کرد.

سید کاظم زعفرانچی‌لر؛ عضو شورای شهر تبریز هم خواستار توجه به مساله زیبایی روشنایی معابر در مناطق مختلف شهر شد.