با اجرای طرح های آبرسانی در شهرستان طارم انجام می شود:

برخورداری ۱۳ هزار نفر از خدمات آب پایدار در شهرستان طارم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: یک شهر و 15 روستای شهرستان طارم با جمعیتی معادل 13 هزار نفر در قالب اجرای طرح های محرومیت زدایی، رفع تنش آبی، روستای های فاقد دهیاری و تک روستاها آبرسانی می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: یک شهر و ۱۵ روستای شهرستان طارم با جمعیتی معادل ۱۳ هزار نفر در قالب اجرای طرح های محرومیت زدایی، رفع تنش آبی، روستای های فاقد دهیاری و تک روستاها آبرسانی می شوند.
«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: در راستای رفع تنش آبی در شهر چورزق، قناتی به طول ۲۰۰ متر با اعتباری معادل ۱۰ میلیارد ریال احداث می شود.
وی افزود: این طرح بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از آن جمعیتی افزون بر ۲۱۰۰ نفر از خدمات آب شرب پایدار بهره مند می شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان داشت: اجرای طرح های آبرسانی محرومیت زدایی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نیز در روستاهای هارون آباد علیا و سفلی، عزیز آباد، هزار رود سفلی و علیا، دستجرده، تشویر، هندی کندی و گیلانکشه شهرستان طارم در دست اقدام است.
جزء قاسمی افزود: طرح های آبرسانی برای روستاهای فاقد دهیاری در شهرستان طارم نیز در ۵ روستای شیرمشه، خساره بالا، جوجورقان، میدان مطهری و لهنه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا می باشد.
وی گفت: عملیات احداث دو باب مخزن ذخیره آب در روستاهای کهیا و غلام چم در شهرستان طارم نیز با حجم ذخیره سازی ۴۰۰ متر مکعب آب آشامیدنی در قالب پروژه های تک روستایی اجرا می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی به روستای ونیسر نیز که در ایام تابستان با تنش آبی مواجه بود شامل احداث ۳۲۰۰ متر خط انتقال، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و تامین برق با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و مشارکت اهالی این روستا اجرایی شد.