بدهی ۶۰ میلیارد ریالی مشترکین آب و فاضلاب گناباد

سرپرست امور آب و فاضلاب گناباد از بدهی ۶۰ میلیارد ریالی مشترکین آب و فاضلاب گناباد در بخش های مسکونی ، تجاری، و سایر بخش ها خبر داد. به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان گناباد، جواد سالاری گفت: مشترکین تحت پوشش این امور در بخش های مختلف، بابت استفاده از خدمات مربوط […]

سرپرست امور آب و فاضلاب گناباد از بدهی ۶۰ میلیارد ریالی مشترکین آب و فاضلاب گناباد در بخش های مسکونی ، تجاری، و سایر بخش ها خبر داد.
به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان گناباد، جواد سالاری گفت: مشترکین تحت پوشش این امور در بخش های مختلف، بابت استفاده از خدمات مربوط به آب، بیش از ۶۰ میلیارد ریال بدهکارند.
وی افزود: بیش از ۹ میلیارد ریال از بدهی عنوان شده مربوط به بخش مسکونی، حدود ۵ میلیارد ریال در بخش تجاری، ۹.۵ میلیارد ریال بخش صنعتی ، ۳ میلیارد ریال در بخش های ساخت ساز و آزاد و الباقی مربوط به سایر مصارف نظیر بخش های عمومی، دولتی و خصوصی است.
سالاری ضمن تاکید بر خودگردان بودن شرکت آب و فاضلاب گفت: گناباد با توجه به موقعیت اقلیمی از مناطق آسیب پذیر و دارای تنش آبی فراوان در تامین آب شرب است و در طول سال‌های اخیر، به صورت جدی با بحران خشک سالی مواجه بوده‌است. هزینه ها و قیمت تمام شده آب در این شهرستان به نسبت سایر مناطق به دلیل خط انتقال طولانی، بالا است و قیمت تمام شده تولید هر لیتر آب نسبت به مبلغ پرداختی مشترک بسیار بالاتر است که این موضوع رفع سریع نواقص و مشکلات موجود در شبکه آبرسانی را کمی دشوار می ‌کند.
سرپرست امور آبفا گناباد در ادامه تعداد کل مشترکین آب شهرستان گناباد را ۴۶ هزار مورد اعلام نمود و گفت: تامین منابع مالی امور از محل قبوض صادره است و در صورت پرداخت به موقع قبوض توسط مشترکین عزیز، می توانیم مشکلاتی که گریبانگیر شبکه آبرسانی است را برطرف نموده و نیز اقدامات لازم برای تامین و توسعه منابع آبی را انجام دهیم.
شهرستان گناباد در ۲۸۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع شده و بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.