بیشترین سهم مصرف در زمان پیک بار استان یزد برای بخش خانگی

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اعلام کرد : بیشترین میزان درصد مصرف به تفکیک تعرفه در زمان پیک بار مربوط به بخش خانگی است که بیشتر به دلیل وجود سیستم های سرمایشی در منازل به خصوص سیستم های نامتعارف است.

به گزارش برقآب، به نقل از دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس سید مهدی حسینی پور در گفتگو با گزارشگر واحد خبر مرکز یزد با اشاره به اینکه در زمان پیک بیشترین سهم مصرف بر اساس تعرفه در بخش خانگی است ، افزود : پیش از زمان پیک این میزان ۲۱ درصد است و این در حالی است که در استان یزد درصد مصرف به تفکیک تعرفه با ۵۶ درصد به بخش صنعتی اختصاص دارد که در زمان پیک با مدیریت بار به ۴۰ درصد کاهش می یابد.

وی اضافه کرد : میزان مصرف برق بعد از پایان ساعت اداری به ۳۰ مگاوات در سال گذشته کاهش می یابد که معادل مصرف برق شهرستان خاتم و مروست در زمان پیک بار است.

این مسئول اشاره کرد : ادارات استان ملزم به کاهش ۳۰ درصدی بار نسبت به سال ۱۴۰۰ بوده و بعد از پایان وقت اداری باید ۶۰ درصد به میزان مصرف همان روز کاهش داشته باشند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ابراز امیدواری کرد : با اتخاذ پاداش ها و طرح های تشویقی وزارت نیرو در سال جاری ، شاهد همکاری بیشتر همه بخش ها برای مدیریت بار باشیم.

 

تاکید بر نقش سپاه پاسداران در فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت : سپاه پاسداران و بسیج با داشتن نیروهای جهادی و مومن به لحاظ آموزش شهروندی در زمینه اشاعه فرهنگ صحیح مصرف بهینه برق می تواند یاری بخش صنعت برق باشد.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس علی جم در دیدار با سردار حسین زارع کمالی ، فرمانده تیپ الغدیر استان با قدردانی از فرهنگ سازی خوب سپاه پاسداران و همه رده های بسیج برای مدیریت مصرف ، گفت : مصارف برق به شدت افزایش یافته و نسبت به ایام عادی سال با افزایش تقاضا روبرو هستیم و روز به روز شرایط برای صنعت برق دشوار تر می شود.

وی نقش سپاه و بسیج در مدیریت مصرف انرژی و فرهنگ سازی گسترده آن در سال های گذشته را یادآور شد و از مسئولین سپاه استان خواست تا به کمک نیروهای جهادی بیش از گذشته در اشاعه فرهنگ صحیح مصرف به ویژه در پیک تابستان ، صنعت برق را یاری بخشند.

این مسئول فضای مجازی و ترویج مفاهیم مدیریت انرژی در این فضا را مورد تاکید قرار داد و آن را از برنامه های پایگاه بسیج صنعت برق عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد متذکر شد : شرکت توزیع برق برای آموزش نیروهای انسانی سپاه پاسداران و بسیج برای ترویج مدیریت مصرف آمادگی دارد.

جزییات طرح های تشویقی مشترکین برق در استان یزد اعلام شد

معاونین بهره برداری ،  فروش و خدمات مشترکین و مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، برنامه های مدیریت بار و جزییات طرح های تشویقی مشترکین برق را اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد؛ مهندس محمد فراتی،معاون بهره برداری  اعلام کرد : امسال وزارت نیرو ۱۴۰ برنامه عملیاتی برای عبور از دوره اوج مصرف تابستان جاری تدوین کرده که همگی در دست اقدام است و طرح کاهش مصرف برق خانگی نیز از ابتدای خرداد آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی اضافه کرد :طرح کاهش مصرف برق خانگی متناسب با اقلیم هر منطقه طراحی شده و تمام ۶۱۵ هزار مشترک خانگی یزدی می‌توانند با کاهش مصرف برق خود در مقایسه با دوره قبل از دریافت پاداش روی قبض خود بهره‌مند شوند.

این مسئول یادآور شد : تنظیم دمای محیط کار و یا منزل بر روی ۲۴ درجه سانتی‌گراد خیلی تاثیرگذار بوده و اگر وسایل برقی اضافی نظیر روشنایی مازاد نیز کمتر استفاده شود، در کاهش مصرف موثر خواهد بود.

مهندس محمدجواد جلیلی،معاون فروش و خدمات مشترکین نیز گفت : مشترکان هر میزان که نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند تا دو هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت خواهند کرد. این عدد ۲۰ برابر میزانی است که برق فروخته می‌شود. به عبارت دیگر در صورتی که ما یک کیلووات ساعت صرفه‌جویی کنیم برای آنهایی که زیر الگوی مصرف هستند تا ۲۰ برابر می‌توانند از پاداش برخودار باشند.

وی افزود : برای سایر پله های صرفه‌جویی به ترتیب از نیم برابر الگو تا الگوی مصرف به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه‌جویی ۱۵۰۰ تومان ، از الگوی مصرف تا ۱.۵ برابر الگوی مصرف ۱۰۰۰ تومان و از ۱.۵  برابر تا ۲.۵  برابر الگو هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنند.

مهندس محمدمهدی حسینی پور با اشاره به امکان بهره مندی از برق رایگان برای صاحبان چاه‌های آب کشاورزی در صورت همکاری ؛ با بیان اینکه بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های آب کشاورزی این استان که با این شرکت تفاهم نامه همکاری منعقد کرده اند در ۱۹ ساعت از شبانه روز رایگان می‌شود، افزود: همه کشاورزان می‌توانند با استفاده نکردن از برق چاه‌های کشاورزی به مدت پنج ساعت در بازه زمانی ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر از این طرح بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه افزون بر ۲ هزار مشترک در بخش کشاورزی فعال است ،  اضافه کرد : کشاورزان با انتقال زمان آبیاری به دیگر ساعات، در بقیه ساعات شبانه روز از برق رایگان استفاده می کنند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق یزد خاطرنشان کرد : کشاورزان با خاموش کردن چاه‌ها در ساعات اوج مصرف می‌توانند کمک بهتر و موثرتری به پایداری شبکه برق در زمان پیک بار کنند.

آیین تجلیل از مامورین قرائت کنتور برق در یزد

با حضور ۲۰۰ نفر از مامورین قرائت لوازم اندازه گیری ، آیین تجلیل از مامورین خدوم صنعت برق برگزار شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس علی جم ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در آیین تجلیل از مامورین قرائت لوازم اندازه گیری گفت : در سال گذشته درصد تعداد قرائت لوازم اندازه گیری ۹۰ درصد و میزان وصول مطالبات ما   ۱۰۵.۶ درصد بوده است و این در حالی است که سال قبل از آن درصد تعداد قرائت ۸۶ درصد و میزان وصولی ۹۰.۶۸ درصد بوده است.

وی مأمورین قرائت کنتور را  به عنوان سفیران شرکت توزیع برق نام برد و خاطرنشان کرد :  با توجه به ارتباط بی واسطه و مستمر با مشترکین، نقش مهم و حساسی را در ارایه تصویر خوب و شایسته این شرکت در افکار عمومی و ذهنیت مشترکین  ایفا می کنند .

این مسئول رفتار مناسب ، رابطه حسنه با مردم ، عزت نفس و اخلاق نیکو را  از خصایص  اصلی  مامورین قرائت برشمرد و  مردمداری را  اساسی ترین وظیفه مامورین قرائت کنتور دانست .

مهندس جم ، رفتار مناسب ، رابطه حسنه با مردم ، عزت نفس و اخلاق نیکو را  از خصایص  اصلی  مامورین قرائت دانست و مردمداری را به عنوان  اساسی ترین وظیفه مامورین قرائت کنتور برشمرد .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد خاطرنشان کرد : اهمیت کار و توجه به دقت درقرائت صحیح کنتور با برخورد مناسب مامورین با مردم دارای اهمیت ویژه ای بوده  و  به عبارتی  راستگویی ، صداقت در رفتار و گفتار  و امین مردم بودن در این عرصه از اهمیت مضاعفی برخوردار است.