با صرفه جویی در مصرف گاز و برق در زمستان، مشکلی برای تامین برق نخواهیم داشت

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران: طی یکسال گذشته گسترده ترین هماهنگی بین وزارتخانه های نیرو، نفت و صنایع برای عبور از اوج بار تابستان اتفاق افتاد. 

به گزارش روابط عمومی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: در تابستان با وزارت صمت برای مدیریت مصرف برق صنایع که یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان انرژی هستند و در زمستان با وزارت نفت برای تامین سوخت نیروگاه ها تعامل بسیار خوبی برقرار شد که البته همکاری گسترده در زمینه های دیگر با وزارت صمت در تمام سال ادامه دارد. 

به گزارش روابط عمومی، “مصطفی رجبی مشهدی” سخنگوی صنعت برق در گفتگو با برنامه پایش از شبکه یک بیان کرد: با توجه به اینکه مصرف گاز در زمستان افزایش می یابد، باید تدابیری برای استفاده درست از این سوخت در زمستان اندیشیده شود. در این خصوص شاید بتوان بخش عمده ای از این صرفه جویی را در بخش خانگی و تجاری انجام داد که صرفه جویی قابل ملاحظه ای است. 

ایشان افزود: اگر در این دو بخش بتوان تنها ۱۰ درصد صرفه جویی داشته باشیم ، چیزی بیش از ۷۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی به دنبال خواهد داشت که می تواند بخش عمده ای از ناترازی گاز در زمستان را جبران کند. 

خوشبختانه همکاران در وزارت نفت تدابیر ویژه ای برای تعرفه ها و تکمیل مخازن سوخت مایع پیش بینی کرده اند تا برای تامین برق در زمستان مشکلی نداشته باشیم.