با ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی یک میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه جویی شد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، گفت: ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی تاکنون سبب صرفه‌جویی یک میلیارد مترمکعبی در مصرف سوخت شده است. به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، محسن طرزطلب با بیان این مطلب افزود: تا سال ۱۴۲۰ راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور باید به ۵۰ درصد برسد که این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری‌های سنگین خواهد […]

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، گفت: ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی تاکنون سبب صرفه‌جویی یک میلیارد مترمکعبی در مصرف سوخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، محسن طرزطلب با بیان این مطلب افزود: تا سال ۱۴۲۰ راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور باید به ۵۰ درصد برسد که این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری‌های سنگین خواهد بود.
وی ادامه داد: راندمان نیروگاه‌های حرارتی در کشور‌های پیشرفته جهان که ظرفیت تولید آن‌ها به کشور ما نزدیک است معادل ۳۷.۳ درصد است. این در حالی است که این رقم هم اکنون در نیروگاه‌های ایران ۳۹ درصد و البته بیشتر از نیروگاه‌های حرارتی بسیاری از کشور‌های جهان است.
طرزطلب با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای راه‌ اندازی هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه سیکل‌‌ترکیبی جدید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، گفت: از چهار سال گذشته، سه هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه سیکل‌‎ترکیبی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته شد که امسال تکمیل می‌شود و البته پیش‌بینی می‌شود سه هزار و ۵۰۰ مگاوات باقی‌مانده نیز فراهم شود که با ساخت کامل این ظرفیت چهار درصد به راندمان نیروگاه‌های کشور افزوده خواهد شد.