با حضور ویدیو کنفرانسی معاون رئیس جمهور نیروگاه خورشیدی زاگرس سفیددشت افتتاح و به شبکه سراسری برق متصل شد

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری همزمان با شب میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود(عج) با حضور ویدیو کنفرانسی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید کشور ، استاندار چهارمحال و بختیاری و دیگر مسئولین استانی نیروگاه‌خورشیدی زاگرس سفید دشت بعنوان بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی استان به بهره‌برداری رسید و به شبکه سراسری برق متصل شد.

مهندس مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در تشریح این خبر گفت: این نیروگاه با ظرفیت ۵ مگاوات تولید انرژی برق و صرف ۱۰۰۰میلیارد ریال اعتبار، توسط بخش خصوصی احداث و در هفته بزرگداشت شهدا وارد مدار تولید برق قرار گرفت وامروز به شبکه سراسری متصل گردید.

وی در ادامه این خبر افزود: برق تولیدی این نیروگاه از طریق انعقاد قرارداد ۲۰ ساله خریداری می گردد و با توجه به شرایط مطلوب استان برای بهره وری از انرژی خورشیدی به میزان ۲۰۰ مگاوات تولید انرژی برق در سطح استان ظرفیت سنجی شده است و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این زمینه در سطح استان سرمایه‌گذاری کنند.

گفتنی است :کاهش آلایندگی ها، مدیریت مصرف برق،حفظ منابع سوختی، ایجاد اشتغال و …. از مزایای بهره وری از انرژی های نو و تجدید پذیر می باشد.