بالانس فن گردش هوای احتراق بویلر(اف‌دی‌فن) برای اولین‌بار در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از بالانس فن گردش هوای احتراق بویلر(اف‌دی‌فن) واحد شماره چهار بخار برای اولین‌بار، توسط متخصصان این نیروگاه در راستای رفع موانع تولید خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیرت تولید برق هرمزگان،داریوش محمودی عنوان کرد: پس از گزارش تحلیلی گروه پایش وضعیت، مبنی بر عدم هم‌راستایی و بالابودن ارتعاشات، اقدامات لازم جهت بالانس‌کردن(هم‌راستایی) این‌تجهیز در شروع تعمیرات اساسی واحد چهار بخار این نیروگاه به‌عمل آمد.

 

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: بالانس فن‌های اصلی بویلر(فن‌های گردش هوای احتراق) که از مهم‌ترین فن‌های نیروگاه است، پیش از این توسط پیمانکار صورت می‌گرفت، که خوشبختانه طی سال‌های اخیر و افزایش دانش و تجربه فنی، به‌دست متخصصان شرکت انجام شد، که موجب صرفه‌جویی اقتصادی و زمانی بسیار زیادی شده است.

 

محمودی تصریح کرد: این عملیات توسط کارشناسان گروه پایش وضعیت و باهمکاری اداره تجهیزات گردنده امور تعمیرات‌مکانیک و بهره‌برداری صورت گرفت که پس از انجام بالانس، ارتعاشات به شکل چشم‌گیری کاهش پیدا کرد، که نتایج آن شامل بهره‌برداری با ریسک کمتر و تولید برق پایدارتر خواهد بود.