بازسازی والوهای کلاس ۲۵۰۰ درین هیترهای فشارقوی در نیروگاه بندرعباس

والوهای کلاس دو هزار و ۵۰۰ درین هیترهای فشارقوی نیروگاه بندرعباس با همت متخصصان بومی در راستای رفع موانع تولید نیروگاهی بازسازی شد. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، حسین سلیمی، مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به شرایط کارکرد با فشار بالای والوهای کلاس دو هزار و ۵۰۰ مسیر درین هیترهای فشارقوی و […]

والوهای کلاس دو هزار و ۵۰۰ درین هیترهای فشارقوی نیروگاه بندرعباس با همت متخصصان بومی در راستای رفع موانع تولید نیروگاهی بازسازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، حسین سلیمی، مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به شرایط کارکرد با فشار بالای والوهای کلاس دو هزار و ۵۰۰ مسیر درین هیترهای فشارقوی و نقش آنها در هنگام بای پاس کردن لاین هیترها و تخلیه آنها، نشتی داخلی این والوها در هنگام در سرویس قرارداشتن هیترهای فشار قوی، باعث اتلاف و هدر رفت انرژی و همچنین باعث خروج آب تغذیه فشار بالا در لاین هیترها شده و امکان بازدید و بهره برداری از لاین هیترها مقدور نمی باشد.
سلیمی افزود: با توجه به قیمت بالا و خاص بودن این والوها، خرید و تامین آن‌ها با مشکلاتی همراه بوده که تعمیرات و بازسازی والوها در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خاطر نشان کرد: برای تعمیر و بازسازی والوها، پلاگ استم و سیت رینگ والوها جوشکاری با متریال سخت استلایت شده و در نهایت ماشین کاری، لپینگ و هیدروتست با فشار ۵۰۰ بار گردید.
وی اضافه کرد: با توجه به نصب والوهای تعمیر شده در لاین هیترها، عملکرد آنها رضایت بخش و والوها بدون نشتی داخلی گزارش گردیده است. از طرفی با توجه به کمیاب بودن این والوها و قیمت بالای آنها ، تعمیر والوها تا حدودی مشکل لاین هیترها را حل کرده و همچنین هزینه تمام شده تعمیر والوها کمتر از یک سوم والو نو می‌باشد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان افزود: نیروگاه حرارتی برق بندرعباس بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است که نقش مهمی در تامین برق کشور و صنایع بزرگ استان هرمزگان دارد.