کارگروه مشاورین سلامت دستگاههای اجرایی استان قزوین از سد بالاخانلو بازدید کردند

اعضاء کارگروه مشاورین سلامت دستگاه های اجرایی استان قزوین به همراه معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین و مجری طرح احداث سد بالاخانلو از مراحل اجرایی این سد بازدید بعمل آوردند.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین محمد محجوب معاون حفاظت و بهره برداری این شرکت هدف از این بازدید را آشنایی کارگروه مشاورین سلامت دستگاه های اجرایی با مراحل ساخت یک سد با هدف تامین آب شرب و چگونگی رعایت الزامات ایمنی و پدافند غیرعامل در این گونه سدها برشمرد.

محجوب افزود: بدلیل برداشت های بی رو یه از سفره های آب زیرزمینی کیفیت آب شرب در مناطق جنوبی استان از شرایط مطلوبی برخوردار نبوده لذا بعد از انجام مطالعات و بررسی های صورت گرفته اجرای سد بالاخانلو با هدف تامین آب شرب ۵ شهر ۳۰ روستای جنوب استان در دستور کار شرکت آب منطقه ای قزوین قرار گرفت.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین ادامه داد: سد بالاخانلو با تلاش و پیگیری مجموعه عوامل کارفرما، مشاور و پیمانکار در حال حاضر ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز در سال جاری آبگیری اولیه خواهد شد.

محمد قمری مجری طرح احداث سد بالاخانلو نیز در حاشیه این بازدید یادآورشد: مطالعات ساخت تصفیه خانه این سد به ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه و خط انتقال آبرسانی به طول ۸۲ کیلومتر با برآوردی بالغ بر ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال انجام شده و از طریق برگزاری مناقصه عمومی پیمانکار اجرای خط انتقال نیز انتخاب شده و انجام تشریفات قانونی جهت انتخاب پیمانکار و مشاور ساخت تصفیه خانه نیز در دست اقدام می باشد.