بازدید وزیر نیرو از پروژه های آبرسانی ایلام

وزیر نیرو بهمراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام و جمعی از مسولان استانی از پروژه طرح ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام بازدید نمودند. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، روز  جمعه ۲ مهرماه در بازدید میدانی از پروژه مدل دوم […]

وزیر نیرو بهمراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام و جمعی از مسولان استانی از پروژه طرح ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، روز  جمعه ۲ مهرماه در بازدید میدانی از پروژه مدل دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام که با حضور علی اکبر مهرابیان وزیر نیرو  انجام شد، اظهار داشت: طرح ارتقا و افزایش ظرفیت فاضلاب شهر ایلام با توجه به افزایش جمعیت شهری و مشکلات زیست محیطی و همچنین عدم ظرفیت کافی تصفیه خانه فاضلاب شهر در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

دکتر نورالله تیموری افزود: در اجرای این طرح سیستم تصفیه از هوادهی گسترده و زمان ماند در حوضچه های آرامش به سیستم لجن فعال که یکی از پیشرفته ترین سیستم های تصفیه خانه فاضلاب است تغییر خواهد کرد.

وی یادآور شد: در این روش با احداث تانک های هوازی و بی هوازی در لاگون های هوادهی بخش قابل توجهی از مواد آلی از جمله کربن، نیترات و فسفات موجود در فاضلاب حذف و باعث بالا رفتن شاخص های مورد نظر سازمان محیط زیست در خصوص پساب خروجی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام ، فرآیند تصفیه فاضلاب در مدول دوم را تصفیه کامل بیولوژیکی به روش لجن فعال آ دو او( A2O) با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر عنوان کرد و گفت: کیفیت پساب حاصل از فرآیند در نظر گرفته شده مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست ایران جهت تخلیه به آب های سطحی است.

وی با بیان اینکه در ساخت و اجرای مدول دوم این تصفیه‌خانه از تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌شود، افزود: و بیان داشتند: اعتبار هزینه شده برای طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهرایلام به روش pc تا پایان سال ۱۳۹۹، ۲۱۰ میلیارد ریال بوده است

اعتبار مصوب این پروژه برای سالجاری ۳۱۰ میلیارد ریال است که در صورت تخصیص به موقع اعتبار، این پروژه زودتر از موعد به بهره برداری خواهد رسید .

مدیر عامل آبفای استان ایلام با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی فعلی پروژه ۴۷درصد است افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه ۱۶۰۰ میلیارد ریال است

در این بازید علی اکبر مهرابیان وزیر نیرو  با تاکید بر پیگیری جهت اتمام پروژه ها در مدت زمان پیش بینی شده بیان کرد: امیدواریم با بهره برداری از این پروژه های زیست محیطی ، مردم شهرستان از اثرات ارزشمند آن بهره مند باشند

بازدید وزیر نیرو از تصفیه خانه آب شهرستان ملکشاهی

وزیر نیرو بهمراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام و جمعی از مسولان استانی از تصفیه خانه آب ملکشاهی بازدید نمودند.

دکتر تیموری در این دیدار گزارشی از وضعیت آب شهرستان، نحوه تامین و توزیع آب شرب، طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی در حال اجرا ارائه نمود.

وی بیان داشت: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب شهر ملکشاهی ایجاد می کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستا های اطراف وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت‌های منابع تامین مالی برای تکمیل اجرای طرح‌ها خواستار مساعدت و همکاری در زمینه تخصیص بموقع اعتبارات شد.

وزیر نیرو  نیز در  این بازدید ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان در راستای تامین آب شرب سالم و باکیفیت، قول مساعدت و همکاری در خصوص اجرای طرح های آبرسانی دادند.

علی اکبر محرابیان  ادامه داد: مردم شهرستان ملکشاهی گلایه های به حقی در حوزه آب دارند و علت اصلی آن  هم زمان بر شدن پروژه انتقال آب از سد ایلام به این شهرستان است  و امیدواریم با بهره برداری از آن هرچه سریعتر شاهد رفع مشکلات مردم ملکشاهی در زمینه آب باشیم.

وزیر نیرو ادامه داد:  یکی از مهمترین برنامه های محوری دولت سیزدهم در بخش آب، را آبرسانی به روستاها و مناطق محروم اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی کردیم پوشش آب روستایی را از ۷۵ به ۹۰ درصد برسانیم یعنی حدود ۸ هزار روستا را در طول ۴ سال باید آبرسانی کنیم.