سد دالکی بوشهر مورد بازدید معاون وزیر نیرو قرار گرفت

محمد جوانبخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا  و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران  و مهرزاد احسانی رئیس حوضه آبریز رودخانه های زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور از سد پروژه دالکی و شبکه‌های آبیاری شهرستان دشتستان بازدید نمودند. 
محمد جوانبخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا  و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران  و مهرزاد احسانی رئیس حوضه آبریز رودخانه های زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور از سد پروژه دالکی و شبکه‌های آبیاری شهرستان دشتستان بوشهر بازدید نمودند.
جوانبخت با اشاره به شرایط کلی آب کشور اظهار کرد: با توجه به کمبود بارش‌ها در کشور، خوشبختانه منابع تامین آب وضعیت نسبتاً پایداری دارند که البته این موضوع در استان‌های خشک مثل بوشهر باید با دقت بیشتری مدیریت شود.
وی افزود: سد دالکی به عنوان یکی از طرح‌های شاخص وزارت نیرو در دست اجرا قرار دارد و برنامه‌ریزی به منظور آبگیری آن طی دو سال آینده انجام شده است.
معاون آب و آبفا وزارت نیرو اظهار کرد: با برنامه ریزی و حمایت دولت و وزارت نیرو، امیدواریم این طرح طبق برنامه زمانبندی وارد مدار بهره برداری شود.
محمد جوانبخت ابراز امیدواری کرد: آب یکی از محورهای توسعه استان بوشهر است و تکمیل طرح‌های حوزه آب موجب توسعه این استان خواهد شد
معاون آب و آبفا وزارت نیرو بیان کرد: تامین منابع اعتباری از مهم‌ترین جنبه‌های پروژه‌ها هستند و با توجه ویژه دولت به مسائل حوزه آب، مسائل مالی نیز تامین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر در حاشیه این بازدید اظهار کرد: سد دالکی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و حجم قابل برنامه‌ریزی ۴۳۵ میلیون مترمکعب در سال بر روی رودخانه دالکی در حال ساخت است.
علی محمدی افزود: این سد با اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال، یکی از مهم ترین طرح‌های عمرانی استان بوشهر و بزرگترین پروژه توسعه منابع آب استان بوشهر محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: تامین آب مورد نیاز ۱۲هزار و ۷۵۰ هکتار از نخلستان‌های موجود در مناطق دالکی، دهقاید، وحدتیه و بخش سعدآباد دشتستان و بخشی از حقابه تالاب حله احداث از جمله اهداف این سد است.