بازدید معاون وزیر نیرو از نیروگاه بندرعباس/ استفاده از توان کامل ظرفیت این نیروگاه حرارتی

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با حضور در نیروگاه بندرعباس، از روند آمادگی واحدهای این نیروگاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، “محسن بختیار “صبح امروز با حضور در نیروگاه بندرعباس، از آمادگی کامل واحدهای این نیروگاه، ابراز خشنودی کرد و از تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه کارکنان و متخصصان این واحد نیروگاهی و اتصال به شبکه سراسری برق، قدردانی و ابراز امیدواری کرد که در پیک تابستان امسال، با توجه روند رو به رشد تولید واحدها، از توان کامل ظرفیت این نیروگاه در پیک تابستان استفاده شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو، نیروگاه بندرعباس را حساس‌ترین و مهمترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور عنوان کرد و افزود: این نیروگاه ظرفیت آن را دارد که به مرز تولید ۱۱۰۰ مگاوات برسد، که با توجه به مذاکراتی که با شرکت گاز صورت گرفته و استفاده از گاز تخصیصی، این مشکل بزودی برطرف شده و این نیروگاه می تواند از تمام ظرفیت خود برای تولید استفاده کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد تعمیرات اساسی و نیمه اساسی، توسط متخصصان داخلی و بومی این نیروگاه انجام می شود، و خروج های اضطراری به حداقل رسیده، این اطمینان حاصل شده، که سال ۱۴۰۱ را بدون خاموشی سپری کرده و شاهد تولید پایدار و مستمر برق در سطح کشور باشیم.

بختیار خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان در دستور وزارت نیرو قرار دارد و همه شرکت‌های مادر ملزم به استفاده از این توان‌مندی در جهت بالا بردن ظرفیت تولید هستند، که نمونه بارز آن واحد ۳۲۰ مگاواتی شماره ۲ بخار این نیروگاه می‌باشد که به طورکامل و براساس تکنولوژی و توان داخل به بهره‌برداری رسیده و صرفه جویی ارزی را به دنبال داشته است.

لازم به ذکر است نیروگاه بندرعباس دارای چهار واحد ۳۲۰ مگاواتی بخار و دو واحد گازی ۲۵ مگاواتی می‌باشد که خود را با تمام توان، برای پیک تابستان ۱۴۰۱ آماده می کند.