بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از پروژه آبرسانی به آبیک از سد طالقان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به همراه فرماندار شهرستان آبیک و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین ضمن بازدید از روند اجرایی پروژه آبرسانی به آبیک از سد طالقان، در جریان آخرین وضعیت این پروژه و پیشرفت فیزیکی آن قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در حاشیه این بازدید اظهار داشت: خوشبختانه در انتهای سال گذشته با پیگیری های بعمل آمده باقیمانده اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه مهم استان جذب شد و در حال حاضر نیز شاهد فعال شدن کلیه جبهه های کاری هستیم.

یداله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین نیز در این بازدید با اشاره به اقدامات صورت گرفته تصریح کرد: با حمایت های استاندار و نمایندگان مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال گذشته توانستیم ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه آبرسانی به آبیک از سد طالقان جذب نمائیم.
وی ادامه داد: پس تزریق این اعتبار به پروژه شاهد انتقال لوله های تولید شده از محل کارخانه  به کارگاه پروژه هستیم و عملیات لوله گذاری نیز آغاز شده که با این روند پیش بینی می کنیم در نیمه اول سال جاری این پروژه به بهره برداری رسیده و یکی از انتظارات دیرینه مردم متدین و شریف آبیک که همان برخورداری از آب شرب سالم و گوارا است، محقق گردد.
مدیرعامل شرکت آب  منطقه ای استان قزوین در خصوص آبرسانی به سایر شهرها و روستاهای استان از سد طالقان نیز عنوان کرد: با توجه به هزینه های بسیار بالای این پروژه جلسات متعددی جهت نحوه تامین منابع مالی، انتخاب سرمایه گذار، ارائه مشوق های جذاب برای شرکت های سرمایه گذاری و نحوه اجرای آن در وزارت نیرو و استان برگزار شده و به امید خدا بزودی مناقصه این پروژه نیز جهت انتخاب سرمایه گذار برگزار می گردد.
ملکی در پایان گفت: پروژه آبرسانی به آبیک از سد طالقان در مجموع شامل ۱۷.۵ کیلومتر لوله گذاری با اقطار مختلف است که فقط ۴ کیلومتر آن باقی مانده که آن هم بزودی و با همت و تلاش مجموعه پیمانکار و مشاور که دو بازوی توانمند کارفرما هستند، اجرایی می گردد.