بازدید معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور از سد ژاوه و تصفیه خانه فاضلاب سنندج

دکتر مصطفی علی‌اصغرپور: نگاه مدیران به پروژه‌های این استان باید ملی و جامع باشد و از جزیره ای عمل کردن خودداری کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، با حضور دکتر علی اصغرپور “معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور”مهندس حیدری “سربازرس گروه زیربنایی سازمان بازرسی کردستان” مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای، مدیران جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آبفای استان و عوامل پیمانکار و مشاور سد ژاوه، از این سد و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان سنندج، بازدید بعمل آمد.
دکتر مصطفی علی‌اصغرپور در بازدید از سد ژاوه، ضمن تأکید بر تقدم موضوع نظارت بر امر بازرسی به ویژه نظارت پیشگیرانه و اهمیت نظارت درون دستگاهی، اظهار داشت: موضع و رویکرد سازمان بازرسی حمایت از مدیران سالم و فعال است.
معاون سازمان بازرسی‌کل کشور در ادامه ضمن اشاره به اهمیت صیانت و حفاظت از منابع آب استان و تأمین آب سالم و پایدار، گفت: باید مطالبات بحق مردم در اولویت قرار بگیرد و نگاه مدیران به پروژه‌های این استان باید ملی و جامع باشد و از جزیره ای عمل کردن خودداری نمایند.
دکتر علی‌اصغرپور ضمن تأکید بر توجه مسئولین به شناسایی عوامل اختلال در چرخه عملکرد سازمانی که منتج به اختلال در حکمرانی می‌شود، افزود: یکی از این لایه‌های عوامل اختلال، می‌تواند بحث آسیب‌های موجود در قوانین باشد که مسئولین و کارکنان سازمان مذکور به عنوان مجری، بهتر می‌توانند آسیب‌های قوانین را شناسایی نمایند.
دکتر مصطفی علی‌اصغرپور در ادامه بازدید با حضور در تصفیه خانه فاضلاب سنندج از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و نحوه اجرای این پروژه قرار گرفت.
وی در نشستی پس از بازدید، افزود: دستگاه‌های دولتی، سازمان بازرسی را همیشه در کنار خود ببینند نه روبروی خود، چرا که هدف این سازمان کمک به رفع مشکلات داخلی ادارات است.
در ادامه مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، ضمن تقدیر از ارشادات و ورود به موقع سازمان بازرسی در برخی موارد و آگاهی‌بخشی در خصوص پاره‌ای ابهامات، گفت: هدف این شرکت همواره اقدام جهادی بر مبنای صداقت و تلاش برای تأمین آب مورد نیاز استان، بوده است.
مهندس آریانژاد به رودخانه‌های قشلاق و گاورد اشاره کرد و افزود: میزان آلایندگی این رودخانه‌ها بیشتر آلودگی‌های ناشی از پساب و شیرابه‌های کودهای حیوانی بالادست رودخانه و سدهای استان است و تنها راه برون رفت از این بحران، احداث و ارتقاء تصفیه خانه‌های فاضلاب در مسیر این آلودگی‌هاست که برای تحقق این مهم، نیازمند تزریق اعتبار مشخص است.
وی تصریح کرد: تا زمانی که تصفیه خانه فاضلاب سنندج ارتقاء نیابد امکان بهره‌برداری کامل و انتقال آب سد ژاوه به قروه و دهگلان، امکان پذیر نخواهد بود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به اهداف احداث سد ژاوه نیز اشاره نمود و تشرح کرد: انتقال آب حوضه مرزی غرب به حوضه سفید رود که هدف نهایی این پروژه توسعه و بهبود اراضی کشاورزی و اجرای طرح تغذیه مصنوعی و حفظ و احیاء منابع آب زیرزمینی در دشتهای شرقی استان است.
مهندس آرش آریانژاد ادامه داد: باید نگاهی زیربنایی و جامع به این پروژه داشته باشیم که در صورت انتقال آب سد ژاوه به شهرستان‌های قروه و دهگلان می‌بایست زیرساختهای مناسب در این دو شهرستان وجود داشته باشد تا امکان بهره‌برداری کامل میسر گردد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در خاتمه اظهار داشت: وزارت نیرو در دولت حاضر توجهی خاص به پروژه‌های آبی این استان دارد و از افتتاح‌های تشریفاتی دوری کرده و با سیستمی عملگرا و جهادی اقدام می‌کند.