بازدید معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پروژه های آب و فاضلاب استان قزوین

در سفری یک روزه، معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تصفیه خانه فاضلاب و نیز خط انتقال و تصفیه خانه اضطراری شهر آبیک، مخزن آب شهر مهرگان قزوین، تصفیه خانه فاضلاب شهر شریفیه و مخزن آب ارنجک شهر قزوین بازدید و مسائل مربوط به این طرح ها را مورد بحث و بررسی میدانی قرار داد.

به گزارش برقآب، در سفری یک روزه، معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تصفیه خانه فاضلاب و نیز خط انتقال و تصفیه خانه اضطراری شهر آبیک، مخزن آب شهر مهرگان قزوین، تصفیه خانه فاضلاب شهر شریفیه و مخزن آب ارنجک شهر قزوین بازدید و مسائل مربوط به این طرح ها را مورد بحث و بررسی میدانی قرار داد.

ذوالفقار مهدی زاده در این سفر ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته وعده داد تا با پیگیری صورت گرفته، وضعیت تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک در اینده نردیک تعیین تکلیف نهایی شده و این پروژه در دهه مبارک فجر امسال افتتاح رسمی شود.

وی همچنین وعده داد تا پیگیر اجرایی شدن پروژه انتقال آب از سد طالقان به شهر مهرگان گردد و خاطر نشان نمود: با توجه به حجم بالای ساخت و ساز طرح های مسکن ملی و نهضت ملی مسکن باید آب آشامیدنی مورد نیاز جمعیت این شهر تامین شود.

وی با اشاره به اجرای ۸۵ درصدی پروژه شرق قزوین برای جبران کسری آب مورد نیاز شهروندان، بر تخصیص بودجه لازم برای نهایی شدن این طرح تاکید کرد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور در ادامه اظهار امیدواری کرد تا با تامین مالی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر شریفیه، نیاز بهداشتی این شهر برای جمع آوری، هدایت و تصفیه فاضلاب آن در زمان کوتاهی برطرف شود.

وی با تأکید بر هدفمند کردن فعالیت‌ها تصریح کرد: همدلی بین مسئولین استانی قزوین برای تامین آب آشامیدنی و خدمات مربوط پروژه های فاضلاب را قابل توجه خواند و اظهار امیدواری کرد تا بزودی طرح های مهمی در استان قزوین مورد افتتاح و بهره برداری قرار گیرد.

در جریان این سفر و در هنگام بازدید از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک، مهدی رجحانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین نیز با تأکید بر پیگیری تأمین منابع مالی برای اجرای طرح های آب و فاضلاب استان تاکید کرد،

در ابتدای این برنامه نیز، داراب بیرنوندی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، گزارشی از روند طرح های آب و فاضلاب در استان ارائه داد و متذکر شد برنامه های تدوین شده ی میان مدت و بلند مدت شرکت برای اجرای پروژه های این صنعت به نحو مطلوبی پیش می رود و با تخصیص اعتبارهای مصوب این پروژه ها در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید.

گفتنی است پروژه عظیم آبرسانی شرق برای جبران کمبود آب شهر قزوین می باشد که  شامل ۱۶ حلقه چاه عمیق ،۲۹ کیلومتر خط انتقال، ۱۰ هزار متر مکعب مخزن بین راهی(ارنجک)، ایستگاه پمپاژ ارنجک با تاسیسات جانبی ، ۲۰ هزار متر مکعب مخزن پونک می باشد.

همچنین  تصفیه خانه فاضلاب شریفیه با فرآیند لجن فعال در زمینی با وسعت ۷ هکتار و با پذیرش ۳۵۶۰۰ متر مکعب در روز در افق طرح۱۴۲۵ طراحی شده که فاضلاب مسکونی مهرگان ،محمدیه و شریفیه را باجمعیت۱۵۰ هزار نفر جمع آوری و تصفیه خواهد کرد که مدول مقدماتی آن در دهه فجر آماده بهره برداری می باشد.