بازدید معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پروژه های تامین آب آشامیدنی استان قزوین

در جریان سفر یک روزه معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به استان قزوین، از تعدادی از پروژه های تامین آب آشامیدنی این استان شامل مخزن ده هزار مترمکعبی در مدار و مخزن ده هزار مترمکعبی در حال احداث شهر مهرگان، تصفیه خانه فاضلاب شریفیه و مهرگان، مخزن های پونک و کوثر شهر قزوین، سامانه کنترل هوشمند آب شهر قزوین، پروژه مجتمع آبرسانی روستایی قاقازان از پروژه های جهاد آبرسانی و نیز تعداد دیگری از پروژه های در حال احداث بازدید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی آبفای استان قزوین، مجید آقا زاده در این سفر از روند اجرا و کیفیت پروژه های تامین آب آشامیدنی ابراز رضایت کرد و خواستار استفاده از ظرفیت خیرین آبرسان برای اجرای پروژه های آبرسانی به ویژه در روستاها شد و وعده داد که برای تخصیص اعتبارهای پروژه ها پیگیری لازم به عمل آید.

وی مشارکت راه وشهرسازی برای پروژه های زیر ساختی مربوط به تامین آب آشامیدنی در شهر مهرگان را ضروری دانست و  همچنین روند پیشرفت  اجرای پروژه های جهاد آبرسانی با همکاری بسیج سازندگی در مناطق روستایی و محروم استان قزوین را بالاتر از میانگین کشوری خواند.

آقازاده همچنین اجرای پروژه های آبرسانی را مستلزم صرف هزینه بالا برای دولت و مردم دانست و بر ضرورت حفاظت از تاسیسات و تجهیزات تامین آب بویژه در مناطق روستایی از سوی روستاییان تاکید کرد.

وی در عین حال اشاره کرد که  اجرای پروژه ها موجب جبران کم آبی نمی شود و علاوه بر آن لازم است مردم در مصرف آب، مدیریت اعمال کرده و صرفه جویی کنند.

گفتنی است در ابتدای این بازدید مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گزارشی از سیمای آب آشامیدنی شهرها و روستاهای استان قزوین و پروژه های اجرایی در حال احداث و نیز مناطق دارای تنش آبی و برنامه های شرکت برای کاهش اثرهای خشکسالی ارائه کرد.

داراب بیرنوندی همچنین اشاره کرد که تغییر اقلیم موجب کاهش شدید بارش ها در سطح کشور و به تبع آن استان قزوین شده و تلاش می شود با اجرا و اتمام پروژه ها تنش مربوط به کم آبی به مردم منتقل نشود.