بازدید معاون امور مجلس رئیس جمهور از روند احداث تصفیه خانه ی فاضلاب شهر داراب

معاون امور مجلس رئیس جمهور که به دعوت نماینده ی مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی به شهرستان داراب سفر کرده بود، از روند احداث تصفیه خانه ی فاضلاب شهر داراب بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، دکتر سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور که به دعوت دکتر محمد جواد عسکری نماینده ی مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی به شهرستان داراب سفر کرده بود، به اتفاق دکتر محمود رضا رضایی کوچی معاون عمرانی استانداری فارس، دکتر علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس، فرهاد سعدی معاون استاندار و فرماندار ویژه ی شهرستان داراب و جمعی از مسئولین محلی این شهرستان، از مراحل مختلف احداث تصفیه خانه ی فاضلاب شهر داراب دیدن و بر لزوم تکمیل و توسعه ی این تصفیه خانه تأکید نمود. در این بازدید معاون امور مجلس رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته، بر پیگیری جهت حل مشکل ایجاد شده در حذف تأمین اعتبار پروژه ای که اجرا نشدن آن ناشی از عدم همکاری بانک توسعه ی اسلامی می باشد، تأکید نمود. همچنین دکتر عسکری نماینده ی مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی میدانی از مراحل اجرای این پروژه، نسبت به پیگیری جهت تأمین اعتبار مورد نیاز به منظور راه اندازری بخش های اجرا شده ی طرح فاضلاب شهر داراب قول مساعد داد.
بنابراین گزارش در این بازدید دکتر صادق پور مدیر عامل شرکت آبفا فارس نیز ضمن ارائه ی گزارشی از مراحل احداث و روند فعالیت تصفیه خانه ی فاضلاب شهر داراب، به تأثیر جمع آوری، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب بر محیط زیست و همچنین توسعه ی اقتصادی شهرستان اشاره نمود و خواستار حمایت جدی و تأمین اعتبار لازم به منظور تکمیل و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شهر داراب گردید.
این گزارش حاکیست در حاشیه ی این بازدید، دکتر صادق پور مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس همراه با نماینده ی مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی از تصفیه خانه ی آب داراب نیز بازدید کرد. وی در این بازدید ضمن ابراز امیدواری از تاثر به سزای این تصفیه خانه ی آب در رفع بخش قابل توجهی از دغدغه های شرکت آبفا فارس در آبرسانی به مردم شهرستان های داراب و زرین دشت، خواستار تخصیص اعتبارات مورد نیاز به منظور توسعه ی تصفیه خانه و تأسیسات بهره برداری از آن گردید.
گفتنی است: طرح مصوب فاضلاب شهر داراب، شامل اجرای ۲۲۸ کیلومتر شبکه ی جمع آوری فاضلاب اصلی ، فرعی و خطوط انتقال در اقطار ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ میلیمتر و همچنین احداث یک باب تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۱۹۹۰۰ متر مکعب در شبانه روز در دو مدول می باشد که با تأمین اعتبار از محل تسهیلات بانک توسعه ی اسلامی، در ۱۰ کیلومتری غرب شهر داراب در حال احداث است. تأسیسات فاضلاب شهر داراب که هم اکنون در حال اجرا می باشد، در چشم انداز طرح، جمعیتی بالغ بر ۱۰۷ هزار نفر را پوشش خواهد داد