بازدید معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از سد دالکی

محمدهادی رستمیان دربازدید خود از سد دالکی، جبهه های کاری مختلف این سد را مورد ارزیابی قرار داد.
وی با حضور در کارگاه سد دالکی، عملیات اجرایی ساخت سرریز، خاکبرداری بدنه اصلی، فرازبند، گالری های انحراف آب و تجهیزکارگاه پروژه را بررسی نمود.

رستمیان اظهار کرد: با توجه آماده بودن بسترهای اجرایی، این پروژه ظرفیت فعالیت با حداکثر نیرو و ماشین آلات را پس از اتمام تعطیلات نوروزی دارد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر ضرورت تکمیل سد اظهار کرد: با توجه به اهمیت سد دالکی بر نخلستان های دشتستان، تسریع در تکمیل آن باید با بالاترین استانداردها و بیشترین سرعت انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر نیز در بازدید گفت: سد دالکی یکی از پروژه های مهم عمرانی استان بوشهر است و آب مورد نیاز ۱۲ هزار و ۷۵۰ هکتار از نخلستان‌های دالکی، دهقاید، وحدتیه و سعدآباد دشتستان و بخشی از حقابه تالاب حله را تامین خواهد کرد.

علی محمدی افزود: سیستم انحراف آب سد دالکی به عنوان یکی از نقاط حساس و زمان بر پروژه تکمیل است و هم اکنون خاکبرداری بدنه اصلی سد در حال انجام است.

وی بیان کرد: سیستم انحراف آب این سد شامل دو رشته تونل با مجموع طول ۱۵۰۰ متر و ظرفیت انتقال آب ۲۸۷۰ مترمکعب در ثانیه و همچنین یک فرازبند با ارتفاع ۶۰ متر می باشد.

محمدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شبکه پایاب سد دالکی نیز تکمیل و در دست بهره برداری است و با اتمام ساخت سد و بدون وقفه، امکان بهرمندی بیش از ۲ میلیون اصله از نخیلات شهرستان دشتستان از این سد وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: سد دالکی با ظرفیت مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و حجم قابل برنامه‌ریزی ۴۳۵ میلیون مترمکعب در سال هم اکنون ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: ارتفاع این سد ۱۰۶ متر و طول تاج آن ۱۱۷۶ متر است و بر روی حوزه آبریزی به مساحت ۵۱۱۰ کیلومتر مربع ساخته می شود.

این گزارش می افزاید: عملیات آتشباری و انفجار بخشی از سرریز سد دالکی نیز با دستور رستمیان معاون عمرانی استاندار انجام شد.