بازدید مشاور وزیر نیرو از غرفه‌ شرکت آب منطقه‌ای البرز

 به گزارش روابط عمومی:مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز جهاد آبرسانی، صبح دیروز؛ ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ از نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و فاضلاب ایران بازدید کرد.

میثم جعفرزاده در بازدید از غرفه‌ شرکت آب منطقه‌ای استان البرز و پس از شنیدن توضیحاتی در خصوص اختراع یکی از دانش‌آموزان البرزی، گفت: طرح داناب(طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب)، سبب می‌شود خلاقیت دانش‌آموزان تقویت شود.

مشاور وزیر نیرو ادامه داد: فرهنگ‌سازی از سنین پایین به‌ویژه در مدارس، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در دستور کار نهادهای مختلف باشد.

جعفرزاده در ادامه با باران بلیاسی، دانش‌آموز پایه‌ نهم مدرسه فرزانگان که از سال ۱۳۹۸، ساخت دستگاه تصفیه آب را شروع کرده، گفت‌وگو کرد. اختراعِ این دانش‌آموز در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در جشنواره داناب شرکت داده شد. اکثر قطعات این دستگاه با مواد ساده تهیه می‌شود و برای تصفیه آب در شرایط سخت مفید خواهد بود. به‌ویژه در شرایطی که آب آشامیدنی و لوله‌کشی در دسترس نباشد، این دستگاه قابلیتِ این را دارد که با گندزدایی آب، آب تمیز و قابل آشامیدن در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی سپس با علیرضا رادفرنیا؛ کودک ۹ ساله‌ البرزی به گفت‌وگو پرداخت. این کودک هنرمندِ البرزی افتخارات فراوانی در جشواره‌های ملی و بین‌المللی در حوزه نقاشی کسب کرده است و با ایده‌پردازی و خلاقیت، نقاشی‌های بسیار زیبایی در خصوص فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب خلق کرده است.