بازدید مدیران روابط عمومی استان فارس از دیسپاچینگ استان و منطقه جنوب کشور

دکتر هادی بستام مدیر کل روابط عمومی استانداری فارس به همراه جمعی از مدیران روابط عمومی های استان فارس از مرکز دیسپاچینگ استان و منطقه جنوب کشور بازدید به عمل آوردند ، توصیف وضعیت کنونی برق در دو استان فارس و بوشهر ، میزان تولید و مصرف ، صرفه جویی در مصرف برق و بهینه سازی آن و ترویج فرهنگ مصرف بهینه از جمله موضوعاتی بود که در این بازدید مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، مهندس مجید پور سخنگوی صنعت برق و مدیر مرکز دیسپاچینگ و مخابرات برق منطقه ای فارس در این نشست و بازدید وضعیت انرژی در سطح استان فارس ، گذر از پیک مصرف تابستان و نیاز به همکاری همگان در جلوگیری از  فروپاشی شبکه به تشریح بیان نمود.

به ویژه در ارتباط با پیک سایی  بر لزوم ترویج فرهنگ مدیریت بهینه مصرف برق تاکید کرد و اظهار داشت : همه تمهیدات برای گذر موفق از نقطه اوج مصرف تابستانی برق اندیشیده شده است ، روابط عمومی ها و اصحاب فرهنگ و رسانه می توانند با تبیین موضوع و تنویر اذهان عمومی همگان را به مدیریت بهینه مصرف دعوت نمایند.

مهندس مجید پور بر درست مصرف کردن برق به ‌ویژه در تابستان جاری و نقش مهم رسانه‌ها در فرهنگ سازی آن در جامعه تاکید کرد و افزود: کم بارشی‌ها و لزوم اهمیت صرفه‌جویی در مصرف برق در تابستان سال جاری بیش از پیش احساس می شود متاسفانه با توجه به اینکه در نیمه دوم سال گذشته یعنی پائیز و زمستان از لحاظ بارش به وضعیت مطلوب دست پیدا نکردیم و ذخایر مخازن دچار کمبود است، می‌طلبد که مردم عزیزمان در صرفه جویی آب و برق اهمیت ویژه‌ای بدهند.

وی با تأکید بر اینکه اولویت وزارت نیرو پایداری شبکه برق برای مشترکان خانگی است، گفت: رسانه و روابط عمومی در روشن سازی اذهان عمومی نقش مهمی در فرهنگ سازی برای مصرف بهینه انرژی دارند.

مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس هم با خیر مقدم و خوشامد به مدیران روابط عمومی ، با اشاره به در پیش بودن ایام گرم سال و فصل تابستان و افزایش مصرف برق، اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته شهروندان باید با مدیریت درست مصرف برای پایداری شبکه با وزارت نیرو همکاری کنند.

محسن جوادی آزاد اضافه کرد: تمام اقدامات، برنامه ریزی ها و هماهنگی‌های لازم برای عبور موفق از پیک مصرف در سطح  استان فارس و جنوب کشور انجام گرفته و تفاهم نامه‌هایی با صنایع بزرگ و کوچک منعقد شده تا در ایام پیک و فصل تابستان به ما کمک کنند.

هادی بستام مدیر کل روابط عمومی استانداری فارس نیز با تقدیر از خدمات انجام شده یاد آور شد :  در استانداری فارس برای تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری دامت افاضاته به عنوان سال تولید  ، دانش بنیان و اشتغالزایی نامگذاری گردیده است برنامه ی بازدید از شرکت هایی که در عرصه ی تولید فعال هستند در دستور کار قرار گرفته است تا کنون دو بازدید انجام و در سومین  بازدید برق منطقه‌ای فارس و وضعیت انرژی الکتریکی در برنامه قرار داشت. حضور مدیران روابط عمومی در این نشست برای آشنایی بیشتر با اهمیت موضوع و لزوم انتقال و ترویج پیام صرفه جویی در مصرف برق است.

مدیر کل روابط عمومی استانداری فارس با اشاره به اینکه مدیریت مصرف یا استفاده بهینه از برق به معنای استفاده نکردن و یا حتی کم استفاده کردن نیست  اضافه کرد : باید از انرژی برق به جا، به اندازه و به موقع استفاده شود، مدیران روابط عمومی و  رسانه به عنوان سفیران صنعت برق باید موضوعات مربوط به مدیریت مصرف برق را اطلاع رسانی کنند تا به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی ادامه داد : همه تلاش و تاکید مدیریت ارشد استان همین است که تابستان پیش رو با کمترین قطعی و تنش برق سپری شود ، مدیریت و صرفه جویی در مصرف برق ادارات نیز مورد دتاکید شخص دکتر ایمانیه استاندار فارس است.

وی به تصمیم اخیر استانداری فارس اشاره  کرد و با یاد آوری نقش ادارات و دستگاه‌های اجرایی در کاهش مصرف برق گفت: با تشکیل گروههای بازرسی و نظارت توسط فرمانداری‌ها، مصرف برق ادارات مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد.