بازدید دادستان از تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی

دادستان عمومی شهرستان خوی ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست و معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بازدید نموده و از نزدیک روند تصفیه فاضلاب را مشاهده کردند .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوی ، در این بازدید معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت گفت : تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی اولین تصفیه خانه فاضلاب در شمالغرب کشور است که در سال ۱۳۷۹ به بهره برداری رسید .
تقی پاشایی تصریح کرد : این تصفیه خانه از سه مدول تشکیل شده است که مدول اول با تکنولوژی لاگون هوادهی سطحی کار می کند و مدول دوم و سوم نیز از روش پیشرفته SBR برای تصفیه فاضلاب استفاده می کند .
پاشایی با اشاره به اینکه مدول اول و دوم تصفیه خانه فاضلاب در حال بهره برداری است افزود : مدول سوم نیز بزودی وارد مدار بهره برداری خواهد شد . وی ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب این شهر را ۴۵ هزار متر مکعب در شبانه روز اعلام کرد .
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت گفت : در ایستگاه پمپاژ عملیات تکمیلی برای کاهش خطرات زیست محیطی و بهداشتی انجام شده است ، افزود : نصب آشغالگیر و دانه گیر و همچنین سر پوشیده کردن ایستگاه پمپاژ از اقدامات این شرکت می باشد .
پاشایی با اشاره به اینکه شهر خوی اولین شهر استان است که شبکه فاضلاب در آن اجرا شده است ولی میزان برخورداری از فاضلاب در این شهر ۶۷ درصد است . وی با اشاره به اقدامات این شرکت در اخذ ماده ۲۳ برای تکمیل شبکه فاضلاب گفت : اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است و ان شاالله بعد از اخذ ماده ۲۳ و اختصاص منابع برای تکمیل شبکه فاضلاب اقدام خواهیم کرد .
دادستان شهرستان خوی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی، به مسئولین شرکت برای ساخت و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی خداقوت گفت و افزود : با تلاش و همت شما شاهد کاهش آلودگی محیط زیست خواهیم بود .
حجت السلام رشتبر تصفیه خانه فاضلاب را از زیرساختهای مهم شهری نامید و افزود : در زمینه اجرای زیر ساخت ها، شرکت آب و فاضلاب خوی پیشرفت های بسیار خوبی داشته است و اجرای این تصفیه خانه خدمت بزرگی به مردم شهر خوی است.