بازدید اعضای شورای شهر از تأسیسات فاضلاب و آبرسانی آب شرب شهراردبیل

به گزارش روابط عمومی وآموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب استان رئیس و اعضای شورای شهر اردبیل از تأسیسات تصفیه خانه فاضلاب وآبرسانی آب شرب شهر اردبیل بازدید کردند. در این بازدید مهندس علیرضا نعمت سلطانی رئیس هیئت مدیره ومدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، معاون امور مشترکین آب، مدیر تولید، مدیر امور آبفا اردبیل […]

به گزارش روابط عمومی وآموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب استان
رئیس و اعضای شورای شهر اردبیل از تأسیسات تصفیه خانه فاضلاب وآبرسانی آب شرب شهر اردبیل بازدید کردند.

در این بازدید مهندس علیرضا نعمت سلطانی رئیس هیئت مدیره ومدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، معاون امور مشترکین آب، مدیر تولید، مدیر امور آبفا اردبیل و مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل را همراهی کردند.

اعضای شورا، مخازن تأمین آب شرب شهر اردبیل، تأسیسات آبرسانی ، تصفیه خانه آب شرب شهر، آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی آب و تصفیه خانه فاضلاب در نزدیکی روستای کرکرق را مورد بازدید قرار دادند.

در این بازدید با توجه به تأکید اعضای شورا در خصوص وضعیت بهداشتی آب شهر اردبیل، جزئیات انجام آزمایشهای میکروبی و شیمیایی که در آزمایشگاه آب شهراردبیل بر روی نمونه های آب که به صورت روزانه و ماهانه دریافت می شد، مورد بررسی قرار گرفت .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت، خشکسالی های اخیر را از مهمترین علل بحران کم آبی شهر اردبیل اعلام کرد.

مهندس نعمت سلطانی، به اقدامات این شرکت در خصوص ایجاد منابع آبی جدید، کنترل و حذف هدر رفت آب در شبکه توزیع ، کنترل و نظارت روزانه کیفی و بهداشتی آب اشاره کرد.

در ادامه از دستگاههای کلرزنی مخازن آب شهراردبیل نیز بازدید شد.

در ادامه این بازدید در نشستی دو جانبه میان اعضای شورای شهر و مدیران آب و فاضلاب استان اردبیل برخی اهداف این بازدید مطرح شد.

رئیس هیئت مدیره ومدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل ، در این نشست، ضمن تقدیر و تشکر از حضور رئیس و اعضای شورای شهر در این بازدید، برخی چالش های پیش روی آب و فاضلاب را، بازسازی شبکه توزیع آب شامل تعویض لوله های آزبست که به لحاظ استاندارد از رده خارج شده اند و لوله های فرسوده به منظور جلوگیری از هدر رفت آب عنوان کرد.

علیرضانعمت سلطانی ، به بحران کم آبی در اثر خشکسالی نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به این مهم بازسازی شبکه و جلوگیری از حداقل ۲۰% هدر رفت آب اهمیت فراوانی برای ساکنین شهر دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با تاکید بر اینکه منابع درآمدی این شرکت جهت تأمین آب و بازسازی شبکه و اتمام طرح فاضلاب ناکافی است، از اعضای شورا درخواست کرد با توجه به پیش بینی که در قانون شده است، شورا از این اختیار قانونی خود در جهت افزایش و متناسب شدن نرخ واگذاری انشعاب به شهروندان تصمیماتی اتخاذ کنند.

در ادامه رئیس واعضاشورای شهر، ضمن تشکر از خدمات شرکت آب وفاضلاب استان اردبیل این بازدید را که به منظور آشنایی با مسائل و مشکلات آب و فاضلاب شهر اردبیل انجام شد، بسیار مفید ارزیابی نمود.

وی همچنین به وظیفه این شرکت در بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان در زمینه مصرف بهینه آب اشاره و تصریح کرد:همه اعضای شورای اسلامی شهر در خدمت شهروندان و خدمتگزاران مردم در شرکت آب و فاضلاب هستند و امیدواریم با تعامل بسیار خوب ایجاد شده بین شهرداری، شورا و آب و فاضلاب، در جهت کاهش مشکلات این شرکت قدمی برداشته شود.