بازدید استاندار کردستان از سد عباس آباد

حضور استاندار کردستان در روز پنجشنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۰ از سد عباس آباد و تصفیه خانه آب شرب این شهرستان در اولین سفر رسمی خود به شهرستان بانه.

در راستای رفع مشکل آب شرب شهرستان بانه، استاندار و هیات همراه، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، باتفاق مدیران عامل و معاونین شرکت های آب منطقه ای و آبفای کردستان و جمعی از مدیران شهرستان بانه روز پنجشنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۰ از سد عباس آباد و تصفیه خانه آب شرب این شهرستان بازدید بعمل آوردند.

در این بازدید مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص سد عباس‌آباد، گفت: این سد با هدف تأمین آب شرب، کشاورزی، زیست محیطی با ظرفیت ۱۴ میلیون متر مکعب احداث شده که در حال حاضر حدود ۱ میلیون و صدهزار مترمکعب آب ذخیره دارد.

مهندس آرش‌آریانژاد افزود: حجم ورودی آب به این سد ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است که با توجه به مدیریت منابع و مصارف، خوشبختانه طی هفته گذشته کاهش تراز آب نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حوضه ۳۵ کیلومتری در بالادست سد قرار دارد و بارندگی‌های اخیر نیز بیش از ۸۰ میلیمتر در این حوضه ثبت شده؛ براساس آخرین برآورد آماری، با بارش های این چند روز و پوشش برفی منطقه، پیش‌بینی می‌شود در سد عباس‌آباد افزایش قابل توجه آب را شاهد باشیم.

اسماعیل‌ زارعی‌کوشا استاندار کردستان، در دومین جلسه شورای اداری شهرستان بانه، اظهار داشت: باید از ظرفیت حضور وزرا و سفر رئیس جمهور نهایت استفاده را کرده و اعتبارات خوبی برای اجرای پروژه‌های جدید و طرح‌های نیمه تمام جذب کنیم تا شاهد پیشرفت و تعالی استان باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه برای انتقال آب از سد عباس‌آباد به بانه ۷۲۰ میلیارد ریال قرارداد بسته شده است، افزود: طول خط انتقال آب از رودخانه بوئین به بانه ۲۲ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر آن انجام شده و برای باقی پروژه نیز سه پیمانکار در حال فعالیت هستند.

آرش آریانژاد به برنامه‌ریزی برای تأمین آب شرب پایدار از سد کانی‌گویژان اشاره و ادامه داد: انتقال آب از این سد نیازمند پنج هزار میلیارد ریال است که در صورت تخصیص آن طی یکسال، این پروژه اجرایی خواهد شد.

استاندار کردستان پنجشنبه در سفر خود به بانه، از منطقه ویژه اقتصادی، مرز سیرانبند، سد عباس‌آباد، تصفیه خانه آب شرب و شهرک صنعتی این شهر بازدید کرد.