بار شبکه برق هرمزگان از مرز هشدار فراتر رفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: با افزایش مصرف برق ، بار شبکه به ۲ هزارو ۵۰۹ مگاوات افزایش یافت و از مرز هشدار فراتر رفت. مهندس هاجر عبدی افزود: رشد مصرف برق در روزهای اخیر و همچنین تداوم استقرار هوای گرم در استان در روزهای آینده، پیش بینی می شود، مصرف برق رکوردهای […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: با افزایش مصرف برق ، بار شبکه به ۲ هزارو ۵۰۹ مگاوات افزایش یافت و از مرز هشدار فراتر رفت.

مهندس هاجر عبدی افزود: رشد مصرف برق در روزهای اخیر و همچنین تداوم استقرار هوای گرم در استان در روزهای آینده، پیش بینی می شود، مصرف برق رکوردهای جدید ثبت کند.

وی اضافه کرد: عبور از این شرایط نیازمند همکاری همه مشترکان است.در صورت همکاری مشترکین و خاموش نمودن لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج بار کمک زیادی به تداوم جریان برق می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در ادامه گفت: مشترکین خانگی با مصرف ۷۰ درصدی در شبکه توزیع برق، نقش تعیین کننده ای در جلوگیری از خاموشی و حفظ پایداری شبکه دارند.

مهندس عبدی اظهار داشت: عمده مصرف برق خانگی در فصل تابستان مربوط به کولر و لوازم سرمایشی است در صورتی که مشترکین در ساعات اوج بار کولرهای اضافه را خاموش و استفاده از لوازم پرمصرف برق را به ساعت غیرپیک موکول کنند بار شبکه خانگی ۳۰ درصد کاهش می یابد. این میزان کاهش کمک می کند شبکه به حالت پایداری کامل برسد و مشکلی بابت تامین برق نداشته باشیم.

هاجر عبدی اضافه کرد: در حال حاضر تراز مصرف برق با تولید همخوانی ندارد و مصرف بیش از توان تولید است.اگرچه با همکاری صنایع استان بخشی از کمبود تولید برق جبران شده اما در صورتی که مشترکین مدیریت مصرف را جدی نگیرند، ناچار خواهیم بود برای جلوگیری افزایش نامتعارف بار و فروپاشی شبکه برنامه خاموشی اعمال کنیم.

به گفته وی، مصرف برق استان به صورت روزانه پایش می شود و به مشترکین پرمصرف بویژه ادارات و واحدهای صنعتی که بیش از الگوی مجاز، برق مصرف می کنند اخطار داده می شود. در صورت عدم توجه این مشترکین به اخطارهای صادر شده، برق آنها در ساعات اوج بار قطع می شود.

مهندس عبدی همچنین گفت: امسال حدود ۸ هزار مشترک کشاورزی با این شرکت تفاهم نامه همکاری امضا کرده اند. در این طرح کشاورزانی که از الکتروپمپ استفاده می کنند در ساعات اوج بار موظف به خاموش نموده پمپ های برقی خود هستند. سایر بخش های کشاورزی مانند مزارع پرورش آبزیان باید در ساعات اوج بار مصرف خود را به میزان مشخص شده ای کاهش دهند. مصرف کشاورزان در پایان دوره مورد پایش قرار می گیرد و به میزان همکاری به آنها پاداش تعلق می گیرد.