بارهای ترافیکی نامتعارف، انشعابات را دچار حادثه می کند.

رئیس اداره بهره برداری شبکه آب امور آبفای کاشان در برنامه رادیویی صدای پای آب گفت: طول عمر شبکه  توزیع آب در برخی مناطق نزدیک به سی سال است. و تعداد قابل توجهی از حوادث مربوط به واردشدن بارهای ترافیکی نامتعارف و بدون برنامه به این لوله‌ها است. سید محمدرضا سیدی افزود: فشار بار های ترافیکی […]

رئیس اداره بهره برداری شبکه آب امور آبفای کاشان در برنامه رادیویی صدای پای آب گفت: طول عمر شبکه  توزیع آب در برخی مناطق نزدیک به سی سال است. و تعداد قابل توجهی از حوادث مربوط به واردشدن بارهای ترافیکی نامتعارف و بدون برنامه به این لوله‌ها است.

سید محمدرضا سیدی افزود: فشار بار های ترافیکی نا متعارف  را اخیرا در جاهایی مثل پروژه زیر گذر کاشان شاهد هستیم که  با قطع بعضی از شریان‌های تردد ترافیک یا انحراف آن به سوی معابری که شاید اصلا گنجایش چنین ترافیک را ندارد اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: بعنوان مثال حادثه شکستگی لوله ۱۵۰ پشت زندان در مدخل کاشان به علت عبور و مرور وسایل نقلیه با بارهای سنگین بوده است که اهالی خیابان گزارش داده اند در زمانی که این اتفاق افتاد تریلی با بار سنگین توقفی داشت و به محض عبور شکستگی لوله اتفاق افتاد.

سیدی گفت: حدود۸۰ درصد  گزارشات حوادث شبکه آب کاشان از انشعابات و ۲۰ درصد آن  مربوط به خطوط اصلی است، وی افزود: مدت زمان رسیدگی به حوادث انشعابات  ۶۰ دقیقه و خطوط اصلی ۱۲۰ دقیقه است.

رئیس اداره بهره برداری شبکه آب امور آبفای کاشان افزود: امور آبفای کاشان دارای چهار وسیله نقلیه ماشینی و دو وسیله  نقلیه موتوری مجهز به تمام وسایل مورد نیاز است که ۲۴ ساعته و در سه شیفت کاری به مشترکان خدمات رسانی می‌کنند.

سیدی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب کاشان به اندازه تک تک مشترکان نیرو ندارد تا بتواند تمام اتفاقات در حال وقوع یا حادث شده را رصد کند؛ لذا از مشترکان درخواست داریم فعالیت‌های شهرداری یا دیگر ارگان‌ها را در مسیرهای عبور و مرور یا پیاده‌روها رصد کرده و پوشیده شدن در پوش‌ها در زیر آسفالت یا آسیب دیدن آن را به سامانه ۱۲۲ اطلاع دهند.

وی گفت: این همکاری مشترکان سبب می‌شود تا در زمان رسیدگی به حوادث زمان صرف یافتن درپوش ها و شیرفلکه ها نشده و با سرعت بیشتر بتوانیم به مشترکان خدمات رسانی کنیم.

رئیس اداره بهره برداری شبکه آب امور آبفای کاشان از شهروندان خواست هنگام مشاهد نشت و هدر رفت آب، با سامانه ۱۲۲ تماس گرفته و با صبر و دقت آدرس را به  اپراتور اعلام کنند تا نیروهای اعزامی بتوانند بدون سردرگرمی و تلاش برای یافتن آدرس دقیق سریعا خود را به محل حادثه برسانند.