بارندگی‌های اخیر ۶۵ هزار مترمکعب آب تولیدی استان بوشهر را از مدار خارج کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه بارش باران در بیشتر نقاط استان به وقوع پیوست اظهار داشت: این بارش‌ها مایه خیر و برکت و رحمت بود و خساراتی به تأسیسات و خطوط آبرسانی استان بوشهر وارد نکرد.
ابوالحسن عالی با اشاره به افزایش کدورت آب به سبب مواد رسوبی معلق در رودخانه شاپور و تصفیه‌خانه آب کازرون تأمین کننده بخشی از آب شرب استان بوشهر تصریح کرد: به سبب کدورت آب رودخانه یاد شده این ظرفیت از مدار تولید خارج شد و تیم‌های عملیاتی شرکت آب و فاضلاب به‌صورت شبانه‌روزی در حل این مشکل هستند.
وی با بیان اینکه این ظرفیت تأمین کننده ۶۵ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز است بیان کرد: اکنون تصفیه خانه از سرویس خارج و به صورت موقت منابع دیگری از جمله چاه‌های آب شرب و افزایش ظرفیت آب از خط کوثر جایگزین آن شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه بروز این مشکل تنش آبی در شهرستان بوشهر و دشتستان ایجاد کرده است تصریح کرد: در حال پیگیری حل مشکل کدورت آب شاپور و تصفیه‌خانه آب کازرون هستیم که تلاش می‌شود حداکثر تا صبح فردا این مشکل برطرف شود.
عالی با قدردانی از صبر و تحمل مشترکین آب از مردم تقاضا کرد با مدیریت مصرف این شرکت را در ارائه خدمات مطلوب تا رفع مشکل یاری کنند.