باد و باران ۱۹ میلیارد تومان به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق  استان سیستان و بلوچستان، گفت: باد و باران سامانه معروف به مونسون، تاکنون بیش از ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خسارت به شبکه توزیع برق این استان وارد کرده است.

“مهندس  خلیل عوض‌زاده” اظهار داشت: ۲۹۸ اصله پایه فشار متوسط و ضعیف، ۳ دستگاه ترانس، ۷۵ کابل فیدر، ۱۷۵۳ کنتور تک فاز و سه فاز و ۴۳۸۲۵ متر کابل تک و سه فاز از جمله خسارات وارد شده به شبکه توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان است.

وی، ادامه داد: شهرستان‌های سرباز، کنارک، نگور، پلان، چابهار، راسک، ایرانشهر، فنوج، دلگان، سراوان، نیکشهر، سیب و سوران، خاش، زاهدان، نصرت آباد و مهرستان از جمله مناطقی هستند که دچار خسارت شده‌اند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طی این بحران تمامی تیم‌های عملیاتی این شرکت در حالت آماده‌باش کامل بودند، افزود: با تلاش نیروهای عملیاتی توزیع برق این استان در همان ساعات اولیه بحران، بیشتر شبکه‌های آسیب دیده از طریق انجام مانور از خطوط مجاور، برقدار شدند.

 

وی، ادامه داد: با توجه به طغیان رودخانه‌های فصلی و نبود راه دسترسی مناسب، کار اصلاح و پایداری شبکه برق سایر مناطق نیز به محض فروکش کردن آب رودخانه‌ها انجام شد.

 

عوض‌زاده با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان همچنان شاهد بارندگی‌ هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر شبکه برق تمامی مناطق استان پایدار است.

 

وی ضمن تشکر از صبر و همکاری شهروندان، از تلاش شبانه‌روزی و جهادی پرسنل توزیع برق سیستان‌ و بلوچستان در شرایط بحرانی، تقدیر کرد و افزود: وزش باد شدید و باران‌های فصلی از جمله اتفاقات طبیعی این منطقه است که همواره خسارت بسیاری به شبکه توزیع برق وارد می‌کند و پرسنل این شرکت همواره در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم قرار دارند.

 

عوض‌زاده با توجه به تداوم شرایط بد جوی، تصریح کرد: شهروندان گرامی در زمان ناپایداری شرایط جوی (بارندگی، آبگرفتگی معابر و طوفان شدید) از نزدیک شدن به تاسیسات برق جدا خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مراتب را به سامانه ۱۲۱ (مراکز اتفاقات برق) اطلاع‌رسانی کنند.