باد و باران به ۱۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، گفت: باد و باران روز گذشته در این استان باعث خسارت به ۱۷ اصله پایه برق و یک دستگاه ترانس در شهرستان های دلگان، نگور و سرباز شد. 

مهندس خلیل عوض زاده اظهار داشت: به محض اعلام خسارت وارد شده به شبکه برق، تیم های عملیاتی این مناطق به محل های حادثه دیده اعزام شدند و نسبت به پایداری شبکه برق این مناطق اقدام کردند.

وی با بیان اینکه شبکه برق سیستان‌ و بلوچستان پایدار است، تصریح کرد: در حال حاضر تنها برق ۷ روستای شهرستان دلگان و یک روستای شهرستان سرباز قطع می‌باشد که پرسنل این امور در حال تلاش جهت پایداری شبکه برق این مناطق هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه وزش باد شدید و باران‌های فصلی از جمله اتفاقات طبیعی این منطقه است که همواره خسارت بسیاری به شبکه توزیع برق وارد می کند، افزود: شهروندان گرامی ضمن صبر و شکیبایی، همکاری لازم را با پرسنل شرکت توزیع نیروی برق جهت تسریع پایداری شبکه برق داشته باشند.

عوض زاده تصریح کرد: شهروندان گرامی همچنین در زمان ناپایداری شرایط جوی (بارندگی، آبگرفتگی معابر و طوفان شدید) از نزدیک شدن به تاسیسات برق جدا خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مراتب را به سامانه ۱۲۱(مراکز اتفاقات برق) اطلاع رسانی کنند.

تمامی پرسنل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان به حالت آماده باش کامل قرار دارند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: طی هشدار سطح قرمز مرکز هواشناسی این استان به جهت بارندگی شدید در این منطقه، جهت مقابله با حوادث احتمالی کلیه نیروهای عملیاتی و پیمانکاری، کارکنان ستادی و واحد‌های تابعه در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

خلیل عوض زاده با بیان اینکه تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: به دنبال هشدار صادر شده کلیه مرخصی های پرسنل، لغو و فراخوان بازگشت افرادی که در استان حضور دارند، داده شد.

وی با بیان اینکه تیم های معین از حوزه مرکز و شمال استان سیستان و بلوچستان با استعداد نیرویی ۳۰ نفر و ۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حوزه جنوب مستقر هستند، افزود: اعضای ستاد بحران شرکت توزیع برق نیز در تمامی شهرستان های حوزه جنوب مستقر شده و به صورت مستمر شرایط را رصد می کنند.