مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین:

ایجاد زیر ساخت های انرژی برای تامین نیازهای آینده در قزوین ضروری است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت:برای پاسخگویی به نیازهای توسعه ای در بخش مسکن، صنعت و خدمات ایجاد زیرساخت های برق رسانی دراستان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه با حضور در شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در نشست با مدیران این شرکت از خدمت رسانی به مناطق روستایی تقدیر و تشکر کرد.

مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده اظهارداشت: از حدود ۸۷۳ روستای دارای سکنه تاکنون به ۸۳۴ روستا برق رسانی شده و تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار از انرژی برق برخوردار شده اند.

این مسئول بیان کرد: تسلط نماینده محترم مردم در صنعت برق موجب درک متقابل امور و کمک به حل مشکلات این صنعت می شود و امیدواریم با استفاده از ظرفیت منتخبان مردم بتوانیم با دریافت اعتبارات مناسب و خدمت رسانی به مناطق باقیمانده  به توسعه استان شتاب بخشیم.

خواجه‌وند اظهار داشت:براساس بند ۵ الحاقی ماده ۴ قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز انشعابات آب، برق، گاز و تلفن و فاضلاب مصوب ۱۳۹۶/۳/۱۰ در دستگاه های موضوع این قانون می توانند، نسبت به برقراری انشعاب غیردائم خدمات عمومی، موضوع این قانون، مطابق با تعرفه مربوطه تا تعیین تکلیف قانونی از سوی مراجع ذی صلاح اقدام کنند که در این خصوص از نمایندگان محترم مردم که مشکلات موجود در این حوزه را به حداقل رساندن، تشکر میکنیم.

وی گفت: عملیات نوسازی شبکه های برق روستایی، اجرای مانورهای تعمیر و بازسازی، تعویض سیمهای مسی ، تقویت پست های برق، جابجایی تیرها و تامین انرژی صنایع و واحدهای تولیدی با جدیت انجام می شود و علیرغم محدودیت اعتباری و مطالبات عقب افتاده فراوان در خدمت رسانی جدی هستیم.

خواجه وند بیان کرد: در زمینه اعتبارات استانی وضعیت خوبی نداریم و ضعیف هستیم و در سال گذشته کمترین اعتبار استانی را دریافت کردیم که بیشتر آن غیر نقدی بود و ما قادر به اجرای برخی پروژه ها با پیمانکاران نشدیم.

▪️ایجاد زیرساخت انرژی برای تامین نیازهای آینده ضروری است.
وی اظهارداشت: برای تامین برق طرح اقدام ملی مسکن بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا پست جدید احداث شود و برای این که در آینده دچار مشکل نشویم باید زیرساخت های تامین انرژی برق در استان تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین افزود: در طرح اقدام ملی مسکن ۶۶ میلیارد تومان برای بخش توزیع و ۱۱۰ میلیارد تومان برای دائمی شدن پست مهرگان و تامین زیرساخت نیازمندیم و امیدواریم مسئولان استان بویژه رئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیرکل راه و شهرسازی در این زمینه همت کنند.

وی بیان کرد: اگر از امروز برای ایجاد زیرساخت های انرژی اقدام نکنیم در ۵ سال آینده با چالش های جدی در این زمینه مواجه خواهیم شد.

خواجه وند یادآورشد: در حال حاضر در شهرک صنعتی کاسپین بیش از دو برابر ظرفیت نسبت به واگذاری انشعاب برق اقدام شده است
▪️جابجایی تیرهای برق روستاها در صورت مشارکت روستاییان تسریع می شود.
وی در خصوص واگذاری انشعاب برق در خارج از محدوده روستاها نیز اظهارداشت: واگذاری انشعاب در خارج بافت روستا ممنوع است لذا از نمایندگان درخواست می کنیم با اصلاح این قانون و تامین اعتبار توسعه روستایی کمک کنند تا خدمت رسانی به این بخش را نیز انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق افزود: برای جابجایی تیرهای برق در روستاها در صورت مشارکت ۵۰ درصدی روستاییان در تامین هزینه ها آمادگی داریم بسرعت این کار را انجام دهیم.

خواجه وند اظهارداشت: در مجموع در زمینه اقدامات انجام شده در برقرسانی استان یک گام از برنامه ها و تکالیف تعریف شده جلو هستیم و بیشترین انرژی برق را در بخش صنعت تامین کرده ایم تا چرخ تولید با سرعت مناسب برای تحقق اشتغال در استان به گردش درآید.