اولویت اول صنعت برق پایداری شبکه برق کشور است.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای زنجان در این نشست که به صورت ویدیو کنفرانسی و با حضور اعضای ستاد مدیریت پیک بار برگزار شد،علی بقایی معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای زنجان در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت شبکه برق کشور و استان، به اقدامات انجام یافته در خصوص […]

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای زنجان در این نشست که به صورت ویدیو کنفرانسی و با حضور اعضای ستاد مدیریت پیک بار برگزار شد،علی بقایی معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای زنجان در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت شبکه برق کشور و استان، به اقدامات انجام یافته در خصوص مدیریت پیک بار شبکه استان قزوین پرداخت .
مهندس علی خلجی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای زنجان و رئیس ستاد مدیریت پیک بار منطقه‌ای ،طی سخنانی، به شرایط ویژه سال جاری در موضوع تامین برق اشاره کرد و افزود به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضا در بحث برق طی چند روز گذشته شاهد خاموشی های مقطعی در کشور بودیم. وی کاهش بارندگی و متعاقب آن عدم امکان استفاده از تمام ظرفیت نیروگاه های برق آبی، افزایش دمای هوا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و متعاقب آن به مدار آمدن مصرف چاههای کشاورزی و مصارف سرمایشی ،تعمیرات نیروگاهی و به ویژه استخراج  گسترده و غیرمجاز رمز ارزها وافزایش میزان مصرف را از دلایل محدودیت تامین برق پایدار در ایام پیش رو دانست و افزود تمام تلاش صنعت برق ایجاد توازن در عرضه و تقاضاست و امیدواریم حتی الامکان با مدیریت مصرف این محدودیت ها را بدون خاموشی سپری نماییم در غیر اینصورت احتمال خاموشی اجتناب ناپذیر خواهد بود .
وی در بخشی از سخنان خود به لزوم برنامه‌ریزی و مدیریت تعدیل و کاهش مصرف برق در بخش تولید اشاره کرد و افزود با توجه به شعار امسال و به منظور حداکثر همراهی با بخش صنعت و تولید با تفاهم نامه های منعقده کمترین تاثیر پذیری را باید در این حوزه داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان به افزایش مصرف برق در بخش اداری اشاره و لزوم رعایت مصرف ۵۰ درصدی در ساعات اداری و ۱۰ درصدی در ساعات غیر اداری را مورد تاکید مجدد قرار داد و افزود اداراتی که بخشنامه یاد شده را رعایت نکنند با قطعی برق مواجه خواهند شد.
رئیس ستاد مدیریت پیک بار منطقه ای  بر لزوم استفاده حداکثری کلیه بخش ها از دستگاه های مولد برق در ایام پیک بار اشاره و بر تامین سوخت به موقع دیزل ژنراتور ها با هماهنگی شرکت نفت تاکید کرد .
مهندس خلجی اولویت اول صنعت برق را پایداری شبکه برق کشور برشمرد و افزود: تلاش می‌شود با هماهنگی دیسپاچینگ ملی برنامه سهمیه های استانی به موقع در اختیار استانها قرار گیرد تا متناسب با آن برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد .
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با مشارکت جدی و مسئولانه دستگاه‌های ذیربط و با هماهنگی حوزه های مسئول به نحو شایسته و با کمترین عارضه دوران پیک بار را مدیریت کنیم.
در ادامه جلسه هریک از اعضا به بیان دیدگاههای خود پرداختند.مهدیخانی نماینده استانداری قزوین در این جلسه با اعلام آمادگی جهت هماهنگی بیشتر در زمینه مدیریت مصرف برق، بر ارائه راهکارهای موثر جهت به حداقل رساندن محدودیت در بخش های مولد وخانگی تاکید کرد.