اولویت آخر در خاموشی‌ها برق خانگی خواهد بود

 استاندار ایلام با تاکید بر رعایت عدالت در قطعی برق، گفت: اولویت آخر برای خاموشی ها برق خانگی خواهد بود.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» در نشست مدیریت مصرف انرژی با تاکید بر این مهم که عدالت در قطعی برق در سراسر استان باید رعایت شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر با کمبود برق رو به رو هستیم از هم اکنون باید با برنامه حرکت کنیم چراکه از اردیبهشت ماه قطعی برق در استان شروع می شود.

وی گفت: ۸ شهرستان استان جزء مناطق گرمسیری هستند و باید مناطقی که از شدت گرمای کمتری برخوردارند در بحث قطعی برق نسبت به مناطقی که گرمای بیشتری دارند از قطعی برق متناسبی برخوردار باشند.

استاندار ایلام با بیان اینکه قطعی برق واحدهای تعطیل در شهرکهای صنعتی باید مورد توجه باشد و با بازرسی و نظارت این مسئله رصد شود، گفت: سهمیه برق استان در مقیاس ملی با توجه به کمبود برق روزانه ۴۷ هزار مگاوات و در زمان پیک ۵۵ هزار مگاوات است  در حالی که از ۱۰۰ درصد برق کشور ۱۴ درصد آبی است که معادل ۱۲ هزار مگاوات خواهد بود.

استاندار ایلام با بیان اینکه  باید سهم قطعی برق استان با توجه به میزان مصرف مشخص شود، گفت: در پالایشگاه و پتروشیمی هم تولید برق وجود دارد که حدود ۶۰ مگاوات این ۲ واحد برق به استان تزریق می کنند، پس باید به نسبت تولید برق استان میزان قطعی برق هم کاهش یابد.

بهرام‌نیا تصریح کرد:استان ایلام به ۴۷۵ مگاوات برق نیاز دارد که ۳۷۵ مگاوات از برق کشور به استان تخصیص می‌یابد و ما ۱۰۰ مگاوات برق کم خواهیم داشت که ۶۰ مگاوات آن در استان تولید می شود و تنها ۴۰ مگاوات برق دیگر نیاز داریم.

وی خواستار تشکیل کارگروهی با حضور دادستان و مسئولان مرتبط دستگاه های اجرایی در خصوص قطعی برق استان شد و گفت: تشویق و تنبیه خصوصا در رابطه با دستگاههای اجرایی که کاهش مصرف دارند، باید مد نظر باشد و لازم است نظارت بر صنوف هم در کارگروه مد نظر قرار گیرد اضافه کرد: بیمارستان ها، مراکز حساس و حیاتی و خدماتی موظف به تأمین ژنراتور ومولد برق هستند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه مراکز نظامی هم وظیفه دارند که امکانات ذخیره  و یا تولید برق اضطراری را پیش‌بینی کنند، خواستار بازرسی و آزمایش ژنراتور و مولدهای برق اضطراری شد تا در زمان قطعی برق با مشکلی مواجه نشود.

بهرام‌نیا، برنامه‌ریزی برای دسته بندی واحدهای صنفی و نانوایی ها با اطلاع رسانی مناسب را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید محاسبه شود که با تمام تمهیدات لازم ما متوسط چند ساعت قطعی برق خواهیم داشت.

استاندار ایلام گفت: اولویت آخر برای خاموشی‌ها برق خانگی است و تلاش ما این است که عدالت را مد نظر قرار دهیم و مردم کمتر دچار آسیب شوند.