اورهال و جابجایی پست و اصلاح خط ۲۰ کیلوولت، شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی روستای زرین آباد

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، فرهاد میمنت آبادی در تصریح این خبرگفت: شهرستان قروه با وسعت حدود ۲۴۳۰ کیلومتر مربع ، ۱۴۰۱۹۲ نفر جمعیت و ۲۴ فیدر فشار متوسط از سه پست های فوق توزیع ۲۰/۶۳ قروه یک و قروه دو ، پست ۲۰/۶۳/۱۳۲ بدر به شبکه سراسری برق متصل […]

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، فرهاد میمنت آبادی در تصریح این خبرگفت: شهرستان قروه با وسعت حدود ۲۴۳۰ کیلومتر مربع ، ۱۴۰۱۹۲ نفر جمعیت و ۲۴ فیدر فشار متوسط از سه پست های فوق توزیع ۲۰/۶۳ قروه یک و قروه دو ، پست ۲۰/۶۳/۱۳۲ بدر به شبکه سراسری برق متصل گردیده است و مشترکین مختلف را در پنج شهر و ۱۲۴ روستا پوشش می دهد.

وی در ادامه اذعان داشت: با بررسی  بعمل آمده توسط همکاران از پست روستای زرین آباد این شهرستان  به دلیل قدمت شبکه و فرسودگی موجود ، جابجایی و اورهال  پست هوایی ۵۰ کاوا به مرکز بار میزان ۳۰۰ متر شبکه ۲۰ کیلوولت ، اصلاح و به بهره برداری رسید.

وی در ادامه از اجرای پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار به طول ۹۱۰متر افزود: همزمان با توجه به تعمیرات فشار ضعیف و متوسط هوایی در نقاط مختلف روستا به صورت مستمر برروی شبکه موجود، ۷۵۲ مترشبکه سیم مسی به ۹۱۰ مترکابل خودنگهدار تبدیل گردید.

میمنت آبادی درادامه افزود: به جهت پیشگیری از وقوع خسارات ، اتصالی و اعمال خاموشی ناخواسته و جلوگیری از ایجاد خسارت و زیان به لوازم برقی مشترکین روستا با تخصیص اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال در مدار بهره برداری قرار گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  تلفات شبکه های توزیع نیروی برق درصد بالایی از کل تلفات شبکه الکتریکی می باشد .بنابراین با توجه به این موضوع سرمایه گذاری در جهت کاهش تلفات انرژی می تواند باعث آزاد سازی ظرفیت تولید گردد. به این معنی که با انجام سرمایه گذاری مناسب و مهندسی شده می توان به جای اقدامات پرهزینه و دیر بازده(دراین شرایط) ، تلفات شبکه الکتریکی را کاهش داد.