مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

اهتمام مدیران شرکت توزیع برق استان به فرهنگسازی در مدیریت مصرف، قابل تقدیر است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: کودکان بهترین سفیران برای مدیریت مصرف انرژی هستند که آموزش آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

جنگ علمی، آموزشی و نمایشی راهکارهای مدیریت مصرف انرژی ویژه دانش آموزان در شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی در این همایش گفت: مهارت آموزی وآموزش در سنین کودکی بسیار ماندگار است و توجه مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان به فرهنگسازی در این زمینه جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به دغدغه والدین در تربیت فرزندان تصریح کرد: همه خانواده ها برای تربیت کودکان خود دغدغه و نگرانی دارند لذا توصیه هایی داریم که با بکارگیری آنها می توانید در اصلاح رفتاری و تربیت مناسب فرزندان همت کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: باید تفاوت های فردی فرزندان خود را بشناسید و برای هرکدام بر اساس شخصیت آنها روش تربیتی متفاوتی اتخاذ کنید.

وی یادآورشد: انگیزه بچه ها را برای خوب بودن بالا ببرید و از تقویت کلامی مثبت بخوبی استفاده کنید و از کلمات منفی که انگیزه کودکان را کاهش می دهد کمتر استفاده کنید.

سیاهکالی مرادی یادآورشد: تقویت کننده غیر کلامی را جدی بگیرید و اگر از کار به خانه آمدید و حوصله صحبت نداشتید فرزندان را با حالات خود شاد کنید، کودکانتان را در آغوش بگیرید و نوازش کنید.

این مسئول تصریح کرد: تنبیه بدنی هرگز نداشته باشید و لجبازی نکنید و به جای آن در رفتار خود با فرزندان حتما از چاشنی محبت استفاده کنید و برای تربیت کودکان از شیوه های مناسب بهره بگیرید و مراقب باشید شیوه های تربیتی بین مادر و پدر یکسان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: در تربیت فرزندان حتما به ارزشهای اخلاقی توجه کرده و در تقویت روحیه وجدان و ایمان آنها تلاش کنید زیرا اگر بچه هایی با وجدان تربیت کنیم حتما دربزرگسالی افرادی مفید و کارآمد و مومن خواهند شد.

سیاهکالی مرادی اظهارداشت: آمادگی داریم مباحث مربوط به مدیریت مصرف انرژی در مدارس و میان دانش آموزان را تداوم بخشیم تا از ظرفیت این گروه سنی بعنوان سفیران انرژی در مدیریت مصرف انرژی بهتر استفاده شود.

اجرای برنامه های نمایشی و سرود برای دانش آموزان از دیگر برنامه های این مراسم بود.