انعقاد ۸۱۰۰ تفاهم نامه کاهش مصرف برق در استان زنجان

 مدیرعامل توزیع برق زنجان به مناسبت آغازهفته مدیریت مصرف انرژی با حضور در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز زنجان اقدامات این شرکت در جهت کاهش مصرف برق در پیک بار تابستان را تشریح کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، مهندس علیرضا علیزاده رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این […]

 مدیرعامل توزیع برق زنجان به مناسبت آغازهفته مدیریت مصرف انرژی با حضور در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز زنجان اقدامات این شرکت در جهت کاهش مصرف برق در پیک بار تابستان را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، مهندس علیرضا علیزاده رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این شرکت به مناسبت آغازهفته مدیریت مصرف انرژی با حضور در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز زنجان اقدامات این شرکت در جهت کاهش مصرف برق در پیک بار تابستان و برنامه های هفته مدیریت مصرف را تشریح کرد.
مدیرعامل توزیع برق زنجان در خصوص وضعیت صنعت برق کشور و استان در سالجاری گفت: در پی افزایش دمای هوا و کاهش بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، وزارت نیرو برنامه های مدونی با هدف عبور موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۰ طراحی و اجرا کرده است.
مهندس علیزاده با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت پیک بار افزود: این شرکت در سالجاری با عقد ۸۱۰۰ تفاهم نامه با صنایع و کشاورزان در خصوص مدیریت زودهنگام مصرف برق ، کنترل مصارف در ادارات تا ۵۰ درصد در ساعات اداری وکاهش۹۰ درصدی مصرف در ساعات غیر اداری ، کنترل دستگاه های سرمایشی در بانک ها و سایر ادارات و مدیریت مصرف در بخش خانگی و اطلاع رسانی درحوزه فرهنگ سازی در سطح استان با استفاده از بنرهای محیطی و بهره گیری از  فضای مجازی و اپلیکیشن برق من،  اقدامات موثری در جهت مدیریت مصرف برق انجام داده است.
وی با اشاره به تاثیر استفاده غیرمجاز از برق برای راه اندازی دستگاه های تولید ارز دیجیتال در افزایش پیک بار کشور به اقدامات شرکت توزیع در رابطه با جمع آوری رمز ارز های غیر مجاز اشاره کرد و  افزود: در راستای کاهش نوسان ولتاژ و خاموشی به ویژه در ساعات پیک مصرف برق و وارد کردن خسارت به تجهیزات صنعت برق، برخورد با مرکزهای غیر مجاز از ابتدا با جدیت دنبال شده و در سالجاری نزدیک به ۱۰۰۰ماینر کشف شده است.
مهندس علیزاده ادامه داد: مردم شریف زنجان در صورت اطلاع و یا مشاهده مراکز غیرقانونی دستگاه های ارز دیجیتال، می توانند با مراجعه به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat/pages/cryptocurrency.php ضمن رعایت محرمانگی اطلاعات ارایه شده نسبت به ثبت گزارش مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز به نام خود اقدام کنند.
مدیرعامل توزیع برق زنجان علاوه بر نقش موثر صنایع و بخش کشاورزی در امر پیک سایی ، نقش مردم در عبوری کم عارضه و بدون خاموشی در شرایط کنونی با روشهای ساده کاهش مصرف در ساعات اوج مصرف کشور (از ساعت ۱۲ الی ۱۸ ) موثر دانست و افزود: اگر میزان مصرف برق استان کمتر از سقف سهمیه تعیین شده باشد، شاهد خاموشی های بی برنامه نخواهیم بود.
مهندس علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از وسایل برقی با برچسب انرژی بالا، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار و تنظیم دمای کولرهای گازی حداقل ۲۵ درجه و حفظ درجه کند کولر از دیگر عواملی است که می تواند در  کاهش مصرف برق بسیار موثر می باشد.