انعقاد تفاهم نامه همکاری آبفا قزوین با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

تفاهم نامه همکاری فیمابین شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان به امضاء مدیران ارشد هر دو مجموعه رسید و به طور رسمی اجرایی شد. به گزارش روابط عمومی، مدیر عامل شرکت آبفای استان در جلسه ای که به همین منظور برگزار شده بود گفت: بحث حفاظت […]

تفاهم نامه همکاری فیمابین شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان به امضاء مدیران ارشد هر دو مجموعه رسید و به طور رسمی اجرایی شد.
به گزارش روابط عمومی، مدیر عامل شرکت آبفای استان در جلسه ای که به همین منظور برگزار شده بود گفت: بحث حفاظت از آب ریشه های عمیق در فرهنگ ملی و دینی ما دارد ولی متاسفانه اکنون این فرهنگ کم رنگ شده است.
داراب بیرنوندی اضافه کرد: کودکان و نوجوانان امروز مسئولان استان و کشور در آینده خواهند بود و در صورت سرمایه گذاری آموزشی بر روی آنان می توان به حفظ و احیای منابع آب امیدوار بود.
وی تاکید کرد: رفتار شهروندی ما برگرفته از دانش ماست و هر اندازه به نسل آینده در زمینه مفاهیمی چون سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف آموزش دهیم رفتار معقولانه تری را در رابطه با حفاظت از نعمت الهی آب در خانواده ها شاهد خواهیم بود.
بیرنوندی همچنین به خشکسالی های کشور و استان قزوین اشاره و تصریح کرد: با زبان هنر و نمایش می توان به کودکان صرفه جویی در مصرف آب را به شکلی نهادینه آموزش داد.
در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز بر استفاده صحیح از آب و انرژی از سوی خانواده ها تاکید کرد و از برنامه های متعدد این کانون برای آموزش کودکان و نوجوانان استان در زمینه حفاظت از منابع آب خبر داد.
مژده اروجی همچنین هم افزایی دو مجموعه ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت آب و فاضلاب را در حفظ منابع آب موثر دانست و اشاره کرد که هدف از امضاء تفاهم نامه مذکور توسط دو دستگاه تنها ارائه گزارش نیست بلکه به دنبال اثر گذاری بر روی جامعه هستیم.
وی در پایان یادآور شد: قصه آب در ایران قصه دردناکی است و تنها با همکاری همه دستگاه ها و جلب همراهی خانواده ها قابل کنترل و احیا برای نسل های فعلی و آینده است.