انسداد ۳۵حلقه چاه‌های غیرمجاز

در هفته گذشته خبر انسداد تعداد 10 حلقه چاه غیرمجاز در اشتهارد، 5 حلقه چاه در کرج، 4 حلقه چاه در طالقان، 2 حلقه چاه در هشتگرد و 2 حلقه در نظرآبادبیان شده است .

به گزارش خبرگزاری برقاب؛ به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای البرز طی هفته گذشته انسداد ۳۵حلقه چاه غیر مجاز از طرف آب منطقه ای البرز اعلام شد.

تعداد ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان اشتهارد، ۵ حلقه چاه در شهر کرج، ۴ حلقه چاه در شهرستان طالقان، ۲ حلقه چاه در شهرستان هشتگرد و ۲ حلقه در شهرستان نظرآباد پر و مسلوب المنغعه شده است.

مسئول روابط‌عمومی گفت: با تلاش‌های گروه گشت و بازرسی تعداد ۲۳ حلقه چاه شناسایی شده و پس از اخذ حکم انسداد از مرجع قضایی، نسبت به انسداد آنها اقدام گردیده است.

وی افزود: وضعیت آبی استان البرز به لحاظ کمی و کیفی بحرانی است و با معضلات حادی مانند فرونشست زمین، خشکیدن چاه‌ها و پیشروی جبهه آب‌شور مواجهیم و در این شرایط هرگونه برداشت غیرمجاز یا اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی اثرات جبران‌ناپذیری را به همراه دارد؛ لذا آب منطقه‌ای البرز بنا به وظیفه قانونی خود با مصادیق هرگونه جرایم و تخلفات آبی بدون اغماض برخورد خواهد کرد.