از ابتدای سال جاری صورت گرفت:

انجام ۱۳۸ هزار آزمون کیفیت آب آشامیدنی در استان قزوین

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۳۸ هزار مورد آزمون های گوناگون سنجش کیفیت آب آشامیدنی اعم از میکروبی،کلرسنجی و سایر آزمونهای مربوطه در سطح شهرها و روستاهای استان انجام شده که حاکی از سلامت آب مورد استفاده مردم است.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۳۸ هزار مورد آزمون های گوناگون سنجش کیفیت آب آشامیدنی اعم از میکروبی،کلرسنجی و سایر آزمونهای مربوطه در سطح شهرها و روستاهای استان انجام شده که حاکی از سلامت آب مورد استفاده مردم است.

داراب بیرنوندی همچنین در توضیح مطلب فوق افزود: آزمون های باکتریولوژی، کلرسنجی، کدورت سنجی، HPC و فلزات سنگین به طور مستمر از آب آشامیدنی مصرفی مردم به عمل می آید و سنجش جداگانه ای نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد که نتایج مشابهی داشته است.

وی اهمیت شستشوی مخازن را از موارد مهم بهداشت آب برشمرد و اضافه کرد: بر اساس نتایج حاصل از طرح پایش در سال گذشته، تعداد ۴۰۰ باب مخزن آب نیز مورد شستشو و گندزدایی قرارگرفته است.

بیرنوندی یادآور شد: تامین آب آشامیدنی با رعایت تمام استانداردهای لازم صورت می گیرد و در این راستا گواهی نامه برنامه ایمنی آب در سه شهر قزوین، آبیک و الوند و دو مجتمع روستایی شهیدرجایی و شهیدالهیاری اخذ شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین خاطر نشان کرد: مردم در اقصی نقاط استان اعم از شهرها و روستاها مطمئن باشند علاوه بر نظارت مستمر دستگاه های نظارتی برکیفیت آب شرب در استان، آبفای استان قزوین نیز با داشتن ۱۶ آزمایشگاه در سطح استان به طور مستمر و مدوام کیفیت آب شرب منابع، مخازن و شبکه های توزیع را مورد بررسی و نظارت قرار می دهد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه سه باب آزمایشگاه آب آشامیدنی در استان دارای گواهی نامه استاندارد ۱۷۰۲۵ است بیان کرد: آبفای استان قزوین با داشتن بهترین تجهیزات و برخورداری از نیروهای متخصص، فرایند کنترل و پایش کیفی آب و فاضلاب را با دقت انجام می دهد و همین امر منجر به دریافت و تمدید گواهی نامه ۱۷۰۲۵ از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شده است.