انجام موفقیت آمیز مانور جهت آمادگی در شرایط زرد، نارنجی و قرمز سایبری

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از انجام موفقیت آمیز مانور جهت آمادگی در شرایط زرد، نارنجی و قرمز سایبری مطابق چک لیست های استاندارد خبر داد. شاهرخ آزرم با اعلام این خبر گفت: این مانور در راستای صیانت از حوزه امنیت سایبری و ارتقای سطح امنیت اطلاعات و پدافند غیرعامل سایبری […]

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از انجام موفقیت آمیز مانور جهت آمادگی در شرایط زرد، نارنجی و قرمز سایبری مطابق چک لیست های استاندارد خبر داد.

شاهرخ آزرم با اعلام این خبر گفت: این مانور در راستای صیانت از حوزه امنیت سایبری و ارتقای سطح امنیت اطلاعات و پدافند غیرعامل سایبری صورت گرفت.

وی ادامه داد: از آنجا که سطح امنیت اطلاعات سازمانی و زیرساخت‌های حیاتی موجب پایداری و ارتقای کیفیت در استفاده از فناوری اطلاعات و دولت الکترونیکی است، بنابراین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز پیوسته بحث حفظ و صیانت از امنیت اطلاعات در سطح سازمان و مقابله با تهدیدهای پیش رو را جزو اولویت های اساسی خود قرار داده است.

آزرم افزود: در همین راستا این شرکت با انجام یکسری فعالیت هایی از جمله : استقرار پروژه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ISMS در حوزه فاوا، به روزرسانی مستمر سیستم‌ عامل‌های سرورها، امن‌سازی و به روزرسانی مستمر زیرساخت های مجازی ‌سازی، انجام دستورالعمل‌ها و به روزرسانی‌های امنیتی ابلاغی از سوی مراجع ذیصلاح امنیتی به ویژه مرکز مدیریت راهبردی افتای استان فارس در صدد بر آمده است تا به صورت مستمر سطح ایمنی خود را در حوزه امنیت سایبری ارتقا بخشد.

وی رصد مستمر پایگاه های وب مراجع ذیصلاح امنیتی نظیر مرکز مدیریت راهبردی افتا و مرکز ماهر جهت دریافت آخرین هشدارها و دستورالعمل های امنیت سایبری و اقدامات لازم در خصوص آن ها، بهینه‌سازی تنظیمات آنتی‌ویروس و نظارت مستمر بر عملکرد آن و دریافت نسخه های به روز به شکل مستمر را از دیگر موارد مهم در راستای تقویت امنیت سایبری عنوان کرد و بیان داشت: جداسازی شبکه داخلی سازمان از شبکه اینترنت، هماهنگی با مرکز مدیریت راهبردی افتای استان فارس جهت انعقاد یا تمدید هرگونه قرارداد در حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات نیز از دیگر اقدامات تاثیرگذار این شرکت در بحث مهم حوزه امنیت سایبری است.

وی  خاطرنشان کرد: مجموع اقدامات و عملکرد مطلوب شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در زمینه ارتقای سطح امنیت اطلاعات و پدافند غیرعامل سایبری سبب شد تا این شرکت از سوی استاندار محترم فارس مورد تقدیر قرار گیرد.

آزرم یادآورشد: در مراسمی که با حضور مهندس حامدی، رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای فارس، مهندس امیری، مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری فارس و مدیرعامل و برخی از مدیران و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برگزار گردید، به علت انجام اقدامات شایسته در زمینه ارتقای سطح امنیت اطلاعات، پیاده سازی الزامات پدافند غیرعامل سایبری و همکاری موثر با مرکز افتای استان از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تقدیر شد و با اهدای لوح صادر شده از سوی استاندار فارس از مهندس خسروی مدیرعامل این شرکت و پرسنل زیرمجموعه تجلیل به عمل آمد.