انجام مطالعات ۷۱ طرح در حوزه‌ آب هرمزگان

دبیر کمیته فنی شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان گفت: مطالعات ۷۱ طرح در حوزه‌های محتلف از جمله سدسازی، خطوط انتقال آب و پساب فاضلاب، ایجاد شبکه‌های آبیاری و زهکشی، تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها و تالاب‌ها، ساماندهی رودخانه‌ها، احداث طرح‌های تغذیه مصنوعی، ایجاد تشکل‌های آب‌بران و … در حال انجام است.  امین طبسی اظهار کرد: […]

دبیر کمیته فنی شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان گفت: مطالعات ۷۱ طرح در حوزه‌های محتلف از جمله سدسازی، خطوط انتقال آب و پساب فاضلاب، ایجاد شبکه‌های آبیاری و زهکشی، تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها و تالاب‌ها، ساماندهی رودخانه‌ها، احداث طرح‌های تغذیه مصنوعی، ایجاد تشکل‌های آب‌بران و … در حال انجام است.

 امین طبسی اظهار کرد: مجموعه آب منطقه‌ای با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خود به دنبال برنامه‌ریزی، توسعه و حفاظت از منابع آب در راستای جلب رضایتمندی و ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مردم شریف استان هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۱ طرح در دست مطالعه قرار دارد، عنوان کرد: این طرح‌ها در دفاتر مختلف تخصصی شرکت تهیه شده و در حال طی فرایند مطالعاتی هستند.

دبیر کمیته فنی شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با اشاره به مطالعات ۱۰ سد بزرگ، ابراز داشت: مطالعات سدهای کمشک، سدیج، مرک، برآفتاب، جاماش، مهران، شریفی، زرانی، دراشکفت و ده‌شیخ در حال انجام است؛ که در صورت تامین مالی و اجرای آن‌ها، بیش از یک میلیارد متر مکعب آب در مخازن سدهای مذکور فراهم شده است.

 طبسی ادامه داد: این ۱۰ سد بزرگ در دست مطالعه با اهدافی نظیر تامین آب شرب، صنعت، کشاورزی، زیست محیطی و تعذیه آبخوان‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در پایان اظهار داشت: از دیگر طرح‌های در دست مطالعه شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان می‌توان به انجام مطالعه بیش از ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال آب، بیش از ۳۰ هزار کیلومتر تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها و تالاب‌ها، ۶۰ کیلومتر ساماندهی رودحانه، بیش از ۳۰ مورد امکان سنجی احداث طرح تغذیه مصنوعی و … می‌توان اشاره کرد.