انجام بیش از ۱۴ هزار آزمایش کلرسنجی و کدورت سنجی آب در گناباد

کارشناس مسئول کنترل کیفی امور آب و فاضلاب گناباد از انجام بیش از ۱۴ هزار آزمایش کلرسنجی و کدورت سنجی آب در ۴ شهر و ۷۴ روستای شهرستان گناباد از ابتدای سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان گناباد، عباس رضوی زاده در این رابط گفت: کیفیت آب از […]

کارشناس مسئول کنترل کیفی امور آب و فاضلاب گناباد از انجام بیش از ۱۴ هزار آزمایش کلرسنجی و کدورت سنجی آب در ۴ شهر و ۷۴ روستای شهرستان گناباد از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان گناباد، عباس رضوی زاده در این رابط گفت: کیفیت آب از جمله مسائلی است که با سلامتی، بهداشت فردی و عمومی جامعه نسبت مستقیم دارد و لزوم پایش آب و تأمین شرایط بهداشتی و استاندارد برای آشامیدن باعث شده که کنترل کیفیت آب از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
کارشناس مسئول کنترل کیفی امور آبفا گناباد ادامه داد: در همین رابطه از ابتدای سال جاری بیش از ۱۴ هزار آزمایش کلرسنجی و کدورت سنجی آب در شهرها و روستاهای شهرستان گناباد انجام شده است که از این آمار در بخش روستایی ۱۰ هزار مورد کلرسنجی و ۱۲۰۰ مورد کدورت سنجی و در بخش شهری ۱۴۸۵ مورد کلرسنجی و نیز ۱۳۲۴ مورد کدورت سنجی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از عناصر موجود در آب آشامیدنی وجودشان برای سلامتی انسان ضروری است اما افزایش غلظت این عناصر ممکن است باعث بروز مشکلات بسیار جدی برای سلامتی فرد شود، اضافه کرد: واحد کنترل کیفی آبفا گناباد در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در حدود ۳۷۰۰ مورد آزمایش کنترل کیفیت آب انجام داده که از این آمار ۹۷۱ مورد آزمایشات میکروبی P/A، ۴۳ مورد آزمایش فلزات سنگین، ۹ مورد آزمایش بیولوژی، ۷۵۶ مورد آزمایش میکروبی HPC و نیز ۱۹۴۲ مورد آزمایش PH و کدورت آب بوده است.