توسط مرکز پايش و نظارت بر کيفيت آب و فاضلاب استان همدان انجام شد:

 انجام بیش از ۲۴۱ هزار آزمون کنترل کیفیت آب

مدير مرکز پايش و نظارت بر کيفيت آب و فاضلاب استان همدان از انجام 241 هزارو 185 مورد نمونه برداري و آزمون کنترل کيفيت آب در شهر ها و روستاهاي استان طي چهار ماهه ابتدايي سال جاري خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آبفای استان همدان، مجید زیبازاده ضمن ارائه گزارش عملکرد چهار ماهه مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان همدان گفت: بر همین اساس در بازه زمانی یاد شده با تلاش همکاران ما ۷۴۸ مورد نمونه برداری فیزیکی و شیمیایی در شهرها و روستاهای استان انجام شد.
وی با بیان اینکه علاوه بر نمونه برداری یاد شده، تعداد ۳ هزارو ۳۳۱ مورد نمونه برداری میکروبی از آب شهرها و روستاهای استان نیز در مدت مذکور انجام شده اظهارداشت: طی مدت مذکور ۱۳۳ هزارو ۹۱۰ مورد کلر سنجی نیز از مناطق مورد نظر به انجام رسید.

زیبازاده همچنین ضمن اشاره به نمونه برداری از آب به منظور سنجش میزان فلزات سنگین گفت: در همین راستا و به منظور بررسی فلزات سنگین موجود در آب در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مجموعا ۲۰۱ مورد نمونه برداری انجام شد که از این تعداد ۵۸ نمونه مربوط به نقاط شهری و ۱۴۳ نمونه مربوط به روستاهای استان بوده است.
وی همچنین از انجام ۱۰۳ هزارو ۹۵۷ مورد نمونه برداری به منظور سنجش کدورت آب در شهرها و روستاهای استان خبر داد.

لازم به ذکر است در مدت چهار ماهه ابتدایی سال جاری شستشوی ۹۰ هزار متر مکعب مخازن آب شهری و ۳۶ هزار متر مکعب مخازن روستایی نیز توسط نیروهای عملیاتی اجرایی شد.