معاون اول رئیس جمهور:

انتقال آب از دریا و پیگیری حقابه هیرمند از اولویت‌های مهم دولت در سیستان و بلوچستان است

معاون اول رئیس جمهور گفت: با توجه به نیاز استان سیستان و بلوچستان به منابع آبی، پیگیری موضوعات انتقال آب از دریا، آب‌های ژرف و حقابه هیرمند از اولویت‌های مهم دولت در این استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)  “محمد مخبر” در بدو ورود به فرودگاه زابل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع انتقال آب به استان سیستان و بلوچستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: اینکه یک استان در کنار دریا بوده و در اعماق زمین نیز آب به وفور موجود است اما روی زمین خشک باشد، اصلا موضوعیت ندارد و به منظور رفع مشکلات مردمان این دیار مباحثی چون انتقال آب از دریا، آب‌های ژرف و پیگیری حقابه تالاب هامون به صورت جدی مورد تاکید دولت است.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: به منظور تامین آب مورد نیاز در شمال استان سیستان و بلوچستان، موضوع پیگیری حق آبه هیرمند از طریق دیپلماسی نیز دنبال خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکل تامین سوخت در سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تامین سوخت مورد نیاز در این استان موضوع افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت مورد تصمیم‌گیری خواهد گرفت.
وی افزود: همچنین موضوع اشتغال و مصوبات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه‌های مهم در سفر به این استان است.
بازدید از وضعیت چاه نیمه‌ها، بازدید از خسارت‌های ناشی از سرما و یخبندان و شرکت در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از جمله برنامه‌های سفر معاون اول رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان است.
لازم به توضیح است، این سفر پیرو دستور رئیس جمهور برای بررسی و حل مشکلات حوزه‌های حامل‌های انرژی و منابع آب استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.