دانشگاه سمنان و شرکت برق منطقه ای سمنان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری شرکت برق منطقه ای سمنان با دانشگاه سمنان، بر همکاری متقابل و تعاملات بیش از پیش در زمینه های علمی ، پژوهشی و آموزشی تاکید شد.

به گزارش برقآب، مهندس مجید وفائی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری در حوزه صنعت و دانشگاه گفت : همکاری و ارتباط میان دانشگاه ها و موسسات علمی، آموزشی و پژوهشی با صنعت برق می تواند به ارتقاء کمی و کیفی اهداف و برنامه های مشترک کمک نماید.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام « مهار تورم ، رشد تولید » از سوی رهبر انقلاب گفت : یکی از زمینه های رشد تولید ، توسعه زیرساخت های صنعت برق می باشد که با ارتقاء علمی و تحقیقاتی در این بخش می توان روند توسعه صنعت برق در استان را تسریع نمود.

مهندس وفائی، ظرفیت تاسیسات و تجهیزات صنعت برق در استان را مطلوب دانست و بیان داشت : بیش از ۷۰ درصد مصرف برق استان در بخش صنایع و تولید می باشد که بیانگر استفاده بهینه و مفید از تولید انرژی الکتریکی در استان است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اشاره به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی استان در زمینه بهره مندی از انرژی آفتاب و باد گفت : اقدامات خوبی جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث نیروگاه های خورشیدی و بادی صورت گرفته است که  دو واحد ۱۰مگاواتی نیروگاه خورشیدی در شهرهای سمنان و دامغان در استان به بهره برداری رسیده است.